Dentsu Polska zmienia linie serwisowe Creative i Media & Performance w Praktykę Kreatywną i Praktykę Mediową
Nowy zarząd dentsu Polska (od lewej): Sylwia Tygielska, Mariusz Kukwa, Karolina Adamowicz, Marcin Dobrzyniecki, Nicolette Senye (fot. materiały prasowe)
Grupa dentsu Polska wprowadziła zmiany w strukturze - zmiana podyktowana jest globalną standaryzacją na wszystkich rynkach. Jedną z kluczowych zmian jest przekształcenie linii serwisowych Creative i Media & Performance w nowe obszary, określane jako praktyki – Praktyka Kreatywna i Praktyka Mediowa.
Zarządzanie praktyką mediową objęła Nicolette Senye jako media practise lead dentsu Polska, a kreatywną – Krzysztof Mocek, creative practise lead, dentsu Polska & CEE (CEO Creative). W ramach praktyk zespoły kładą nacisk na relacje z klientem i podejście pozwalające na efektywniejsze wykorzystanie zasobów, tworzenie synergii i wiedzy specjalistycznej.
W ramach Praktyki Mediowej pozostają brandy: iProspect, Carat i dentsu X, w których kluczową rolę odgrywają client partnerzy raportujący do Nicolette Senye, odpowiadającej za zarządzanie client managementem oraz działem strategii mediowej.
W ramach Praktyki Kreatywnej pozostają marki Dentsu Creative i Red8, których client partnerzy raportują do Sylwii Tygielskiej, która jednocześnie objęła rolę chief client officer i odpowiada za zapewnienie standardów obsługi i satysfakcji kluczowych klientów dla obu praktyk. Tygielska raportuje do Krzysztofa Mocka. W nowej strukturze dział strategii kreatywnej również raportuje do Mocka.
Z kolei Marcin Dobrzyniecki objął stanowisko chief delivery officera i zarządza obszarem delivery obu praktyk, odpowiadając za rozwój kompetencji, dostarczanie najlepszej jakości usług, współpracę oraz efektywność połączonych zespołów kompetencyjnych kreacji i mediów, standaryzację i automatyzację usług oraz partnerstwa kompetencyjne. W skład Integrated Delivery Services wejdą również obszary Data oraz Technology, których konsolidacja ma być kluczowym wsparciem dla oferty dentsu.
Za rozwój nowych produktów, narzędzi i usług, partnerstwa zewnętrzne w tym zakresie oraz zintegrowaną ofertę z obydwu praktyk odpowiada Karolina Adamowicz jako chief solutions officer CEE.
Mariusz Kukwa jako head of Amplifi, będzie nadal kierował zespołem Amplifi. Jednocześnie region CEE, któremu przewodzi Polska, został oficjalnie uznany za kluczową lokalizację na globalnej mapie dentsu. W efekcie dentsu utworzyło w Warszawie jedno z globalnych centrów badawczo-rozwojowych - Dentsu Lab.
Nicolette Senye, Sylwia Tygielska, Karolina Adamowicz, Marcin Dobrzyniecki oraz Mariusz Kukwa weszli w skład poszerzonego zarządu dentsu Polska.
Jednocześnie z końcem czerwca 2024 Jacek Celiński, Head of Media & Performance dentsu Polska odchodzi z firmy, o czym informowaliśmy w "Presserwisie" na początku maja.
(AMS, 27.06.2024)