Grzegorz Nawacki zakłada medium, Rafał Brzoska inwestorem
Z Bonnier Business Polska Grzegorz Nawacki związany był przez ponad 18 lat (fot. materiały prasowe)
Grzegorz Nawacki, wieloletni redaktor naczelny "Pulsu Biznesu", który w kwietniu odszedł z tytułu, zakłada nowe medium. Jednym z inwestorów jest RiO, fundusz Rafała Brzoski.
Portal internetowy Nawackiego będzie miał profil ekonomiczny, ale poszerzony również o inną tematykę. Medium pojawi się w sieci na jesieni.
Z Bonnier Business Polska Grzegorz Nawacki związany był przez ponad 18 lat. Zaczynał jako dziennikarz zajmujący się tematyką rynku kapitałowego, funduszy inwestycyjnych, emerytalnych, ubezpieczeniami, private equity. W 2009 roku został uznany Dziennikarzem Roku przez Izbę Zarządzających Funduszami i Aktywami. W 2007 roku zdobył nagrodę Debiut Roku w konkursie organizowanym przez Polską Izbę Ubezpieczeń. Naczelnym "Pulsu Biznesu" został w marcu 2019 roku. Wcześniej przez osiem lat pracował jako zastępca redaktora naczelnego. Od maja 2016 roku był naczelnym serwisu Pb.pl.
Trzon redakcji mają stanowić doświadczeni dziennikarze i dziennikarki. Redakcja na start ma liczyć około 20 osób, ale Nawacki ma nadzieję, że zespół w kilka lat się podwoi. W rozmowie z Wirtualnymi Mediami Nawacki podkreślił, że czytelnicy nie znajdą na portalu clickbaitów i dezinformacji. - Zamiast setek informacji dziennie, będziemy publikować starannie wyselekcjonowane - mówi.
Głównym inwestorem projektu Nawackiego jest funduszi RiO Family Office, który należy do Rafała Brzoski, twórcy InPostu.
Według danych PBC w 2023 roku "Puls Biznesu" sprzedawał średnio 13 281 egz., czyli o 1,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Jako jeden z trzech dzienników ogólnopolskich przekroczył próg 10 tys. sprzedanych e-wydań: w 2023 roku sprzedawał średnio 10 576 egz.
O rozwoju tytułu Nawacki wspomniał także w swoim wpisie pożegnalnym na LinkedIn: "Gdy zostawałem naczelnym »Pulsu Biznesu«, sprzedawaliśmy 12 tys. egzemplarzy, dziś sprzedajemy ponad 13 tys. (PBC) – wzrost niewielki, ale przez tych 5 lat sprzedaż prasy zanurkowała". Grzegorz Nawacki był pomysłodawcą nagradzanej akcji społecznościowej #jedzjabłka, po wprowadzeniu zakazu importu owoców z Polski przez Rosję w 2014 roku.
KAP/MZD