Dział: RADIO

Dodano: Luty 23, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lokalne stacje radiowe i niszowe telewizje atrakcyjne dla reklamodawców

Coraz więcej znaczą na rynku reklamowym lokalne stacje radiowe i niszowe telewizyjne kanały. Na razie nie zagrażają stacjom ogólnopolskim, ale niedługo mogą zamieszać w reklamie. Zjawisko to opisuje "Rzeczpospolita".

Branża reklamowa podsumowała ubiegły rok na konferencji Impactor. - Na telewizyjnym rynku trwa dekoncentracja. Jeszcze pięć lat temu cztery główne ogólnopolskie stacje: TVP 1, TVP 2, TVN i Polsat, skupiały 85 - 87 proc. udziałów rynku, dziś ten odsetek wynosi ponad 70 proc. To efekt rozwoju telewizji kablowych, które oferują konkurencyjne programy - mówi Jacek Ściobłowski, analityk rynku telewizyjnego w Grupie ATM. Jak zauważa Jakub Potrzebowski, prezes Zenith Optimedia Group Poland, maleją też różnice w udziale w widowni pomiędzy największymi telewizyjnymi graczami. - W ubiegłym roku z ogólnopolskich stacji na oglądalności nie straciła tylko TVN. Zyskują natomiast stacje niszowe. I choć wzrost udziałów poszczególnych kanałów nie jest duży, razem stanowią już siłę - uważa. Według ekspertów najbliższe lata upłyną na rynku telewizyjnym pod znakiem dalszych spadków udziału w widowni stacji ogólnopolskich, na czym zyskają stacje tematyczne na platformach cyfrowych i w kablówkach. To z kolei przełoży się na rozdrobnienie na rynku telewizyjnym, które wymusi na branży reklamowej nowe podejście do reklamy telewizyjnej. - Kiedyś jednym spotem można było dotrzeć do 60 proc. populacji. Dziś jest to już niemożliwe. Reklam będzie coraz więcej, ale będą docierały do coraz węższych grup ludzi - mówi Jakub Bierzyński, prezes Omnicom Media Group. Podobne zjawisko jak w telewizji ma miejsce na rynku radiowym. Jak oceniają specjaliści z CR Media Consulting, ubiegły rok pokazał, że zmniejsza się na nim dysproporcja między wydatkami na reklamę w stacjach ogólnopolskich i lokalnych. Przyczynia się do tego m.in. konsolidacja rynku lokalnych stacji. Tylko w ubiegłym roku do sieci Radia Eska dołączyły trzy nowe stacje, a do RMF Maxxx - pięć. Na większe zainteresowanie reklamodawców przekłada się też współpraca reklamowa między poszczególnymi sieciami radiowymi, jak np. pakiet stworzony w ubiegłym roku przez porozumienie Drapacz Chmur, do którego należą lokalne rozgłośnie z sieci Grupy Radiowej Time, Agora i AdPoint.

(oprac. KRP, 23.02.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.