Eurosport pobił swój rekord oglądalności turnieju podczas Roland Garros
Iga Świątek, wygrywając tegoroczny Roland Garros, miała duży wpływ na wyniki oglądalności (fot. Caroline Blumberg PAP/EPA)
Eurosport poinformował, że podczas zakończonego w niedzielę 9 czerwca wielkoszlemowego French Open na kortach Rolanda Garrosa w Paryżu odnotował największą widownię turniejową w historii swoich nadawanych od 35 lat transmisji.
Warner Bros. Discovery, do którego należy Eurosport, twierdzi, że na zwiększenie oglądalności wpłynęło uruchomienie nowej usługi Max wraz z uznanym już Discovery+.
Liczba unikalnych widzów transmisji strumieniowej na wszystkich platformach WBD wzrosła o 29 proc. rok do roku.
WBD twierdzi również, że milion odwiedzających zaglądało na lokalne strony internetowe Eurosportu, gdzie oglądanie wideo podczas turnieju również pobiło nowe rekordy.
Oglądalność w całej Europie wzrosła o prawie połowę (o 48 proc.), a rekordy odnotowano w Polsce, Włoszech, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Oglądalność w całej Europie osiągnęła szczyt przy ośmiocyfrowej widowni podczas finału mężczyzn, o ponad dwie trzecie (o 69 proc.) większej niż w zeszłym roku, gdy Hiszpan Carlos Alcaraz pokonał Niemca Alexandra Zwieriewa po pięciosetowym pojedynku.
Finał kobiet, w którym Iga Świątek, pokonując Włoszkę Jasmine Paolini, została mistrzynią po raz czwarty, miał także najwyższą oglądalność w historii Eurosportu. I w historii finału kobiet, która wzrosła o ponad jedną piątą (o 21 proc.) poprzedniego zwycięskiego występu Świątek w 2023 roku.
W ramach niedawno ogłoszonej umowy Eurosport będzie produkować relacje z każdego meczu Wimbledonu (1-14 lipca) dla widzów na 11 rynkach (Belgia, Bułgaria, Czechy, Finlandia, Holandia, Islandia, Norwegia, Rumunia, Słowacja, Szwecja i Węgry).
Chwaląc się wynikami, WBD nie ujawnił dokładnych liczb, a tylko wzrost procentowy.
(MAC, 14.06.2024)