Netflix testuje pierwsze od 10 lat zmiany w wyglądzie i działaniu aplikacji
"Chcieliśmy, aby wszystko było prostsze, bardziej intuicyjne i łatwiejsze w obsłudze" – stwierdził dyrektor wykonawczy Netflixa (fot. Unsplash.com/Thibault Penin)
Netflix rozpoczął pierwszą od 10 lat poważną modernizację swojej aplikacji telewizyjnej, testując zmiany mające pomóc widzom szybciej decydować, co chcą oglądać.
Badania firmy wykazały, że użytkownicy, próbując znaleźć interesujący ich tytuł, wykonywali czynność nazywaną przez dyrektora wykonawczego Netflixa Pata Flemminga "gimnastyką oczu", czyli rozglądali się po różnych częściach ekranu głównego serwisu. "Chcieliśmy, aby wszystko było prostsze, bardziej intuicyjne i łatwiejsze w obsłudze" – stwierdził.
Netflix kładzie nacisk na czas zaangażowania
Zmiany na stronie głównej obejmują powiększenie kart tytułowych, reorganizację informacji i wyróżnienie łatwych do odczytania ciekawostek, takich jak program lub film, który "spędzał 8 tygodni w pierwszej dziesiątce".
Czytaj też: SkyShowtime zrealizuje serial na podstawie powieści Mroza. Gierszał w roli głównej
Firma zapozna się z opiniami i być może wprowadzi zmiany, zanim ujawni je szerzej. Netflix kładzie nacisk na czas zaangażowania jako kluczowy wskaźnik, uważając, że jest to najlepszy miernik zadowolenia klientów. W przyszłym roku firma przestanie regularnie ogłaszać globalną liczbę subskrypcji.
Wśród innych zmian przeniesiono przycisk menu z lewej strony na górę ekranu. Dodano nową zakładkę "Mój Netflix", zawierającą programy i filmy, które użytkownik zaczął oglądać lub te, które zapisał do obejrzenia później.
Czytaj też: 98-letni Dick van Dyke najstarszym w historii zdobywcą nagrody Emmy
(MAC, 10.06.2024)