TVN 24 liderem wśród kanałów informacyjnych, TV Republika na drugim miejscu
TVN 24 w grupie ogólnej 4+ miał średnio 6,01 proc. udziału w rynku widowni telewizyjnej (screen: YouTube/Archiwum Yegyori)
W maju liderem kanałów informacyjnych w grupie ogólnej 4+ i komercyjnej 16-59 był TVN 24. Na drugie miejsce w obu grupach awansowała TV Republika.
TVN 24 (TVN Warner Bros. Discovery) w grupie ogólnej 4+ miał średnio 6,01 proc. udziału w rynku widowni telewizyjnej wobec 5,21 proc. w maju rok wcześniej. Druga była TV Republika (Telewizja Republika), która zyskała po zawieszeniu emisji propagandowego TVP Info pod koniec grudnia. TV Republika odnotowała w maju średnio 2,98 proc. udziału wobec zaledwie 0,1 proc. rok temu. Trzeci był Polsat News (Grupa Polsat Plus) - 1,57 proc. (1,65 proc. w maju 2023). Na czwarte miejsce spadł naziemny TVP Info (Telewizja Polska) - 1,27 proc. (w dół z 4,68 proc. rok wcześniej).
Czytaj też: W radiowej Jedynce transmisje meczów Polaków na Euro 2024
Kolejne pozycje zajęły: naziemne Wydarzenia 24 (Grupa Polsat Plus) - 0,91 proc. (wzrost z 0,67 proc.), TVN 24 BiS (TVN Warner Bros. Discovery) - 0,5 proc. (spadek z 0,57 proc.), Telewizja wPolsce.pl (Fratria) - 0,37 proc. (wzrost z 0,03 proc.), naziemny Polsat News Polityka (Grupa Polsat Plus) - 0,25 proc. (kanał nadaje od 10 stycznia), Polsat News 2 (Grupa Polsat Plus) - 0,08 proc. (spadek z 0,12 proc.), Biznes24 (Tier Investment) - 0,01 proc. (bez zmian) i Pogoda24.TV (MWE Networks) - poniżej 0,01 proc. (kanał nadaje od 1 marca).
W czerwcu 2023 roku zawieszono monitoring kanału News 24 (Astro) - z powodu zaległości płatniczych nadawcy wobec Nielsen Media.
W grupie komercyjnej 16-59 kanał TVN 24 miał średnio 3,71 proc. udziału (wzrost z 3,59 proc.), TV Republika - 1,59 proc. (0,06 proc. rok wcześniej), a Polsat News - 1,14 proc. (spadek z 1,3 proc.). W tej grupie TVP Info był dopiero piąty (0,68 proc. wobec 2,26 proc. rok wcześniej). Wyprzedziły go też Wydarzenia 24 (0,7 proc. wobec 0,54 proc. w maju 2023).
Dane: Nielsen Media.
(MNIE, 07.06.2024)