Dział: INTERNET

Dodano: Luty 22, 2007

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google zdetronizował w 2006 roku onet.pl

Google, Onet i WP - oto pierwsza trójka polskiego internetu na koniec ubiegłego roku - na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius pisze "Gazeta Wyborcza".

Tak wyglądają opublikowane właśnie wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za grudzień ubiegłego roku. Megapanel to tzw. standard - jedyne badanie uznawane przez polski rynek internetowy i reklamowy za wiarygodne i prowadzone według metodologii dostarczającej miarodajnych danych. Firmuje je organizacja Polskie Badania Internetu (PBI) zrzeszająca największych polskich wydawców internetowych. Jak ewoluowała czołówka polskiego e-rynku przez 2006 rok? Na pierwsze miejsce wdarł się globalny potentat - wyszukiwarka Google (ma dziś w Polsce prawie 11 mln użytkowników), detronizując wieloletniego lidera - największy polski portal Onet.pl. Poza tym - mimo że był to rok wielu nowych trendów w internecie (ekspansja wideo, rozgłos wokół tzw. serwisów społecznościowych) - w układzie sił zmieniło się niewiele. Pozycja tradycyjnych portali (Onet, WP, 02, Interia, Gazeta.pl) wydaje się na razie niezagrożona. Pomijając od dawna popularną w Polsce Wikipedię, do pierwszej dziesiątki nie dostał się na razie żaden serwis internetowej "nowej fali" Web 2.0, którego zawartość tworzyliby sami internauci (tak jak stało się to np. w USA, gdzie rekordy popularności bije społecznościowy serwis MySpace.com). Wysoko - ale dopiero na 12. miejscu - jest amerykański YouTube z umieszczanymi przez internautów klipami wideo (ma w Polsce 3,4 mln użytkowników). Nieco inaczej wygląda czołówka w kategorii "Informacje, publicystyka, media". Za tradycyjną dwójką liderów - Onetem i Wirtualną Polską - znalazł się należący do Agory portal Gazeta.pl, z którego serwisów informacyjnych korzysta miesięcznie ponad 2,2 mln internautów. Gorzej wypadają internetowe serwisy innych gazet. Rzeczpospolita.pl jest wśród serwisów informacyjnych 13., korzysta z niej 526 tys. osób miesięcznie. Należący do polskiej filii niemieckiego koncernu Axel Springer serwis Dziennik.pl jest jeszcze dalej - publikowane tam informacje (głównie z "Dziennika" i "Faktu") przyciągają niespełna 523 tys. użytkowników, co daje serwisowi 14. pozycję w rankingu. Linki: www.google.pl, www.wp.pl, www.onet.pl

(oprac. KRP, 22.02.2007)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.