Grupa Kino Polska w pierwszym kwartale wypracowała 18,7 mln zł zysku
Grupa Kino Polska jest częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+ (fot. Grupa Kino Polska)
Na koniec pierwszego kwartału 2024 roku Grupa Kino Polska odnotowała 75,5 mln zł przychodów (rok do roku wzrost o 6,7 proc.). Zysk netto wyniósł 18,7 mln zł (39,1 proc. więcej).
Wynik EBITDA to 38,7 mln zł (wzrost o 23,3 proc.). Z kolei przychody z emisji spadły o 2,3 proc. i stanowiły 49,9 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam zwiększyły się 34,4 proc., a ich udział w przychodach ogółem stanowił 42,8 proc. Przychody na rynkach międzynarodowych osiągnęły poziom 21,8 mln zł (spadek o 6,6 proc.) i stanowiły 28,9 proc. całkowitych przychodów.
"Za nami bardzo dobry początek roku. W ostatnich miesiącach wprowadziliśmy szereg zmian - zmodyfikowaliśmy m.in. strategie programowe kanałów Stopklatka i Zoom TV oraz wynegocjowaliśmy nowe warunki współpracy z brokerem reklamowym. W efekcie odnotowaliśmy wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników finansowych" - stwierdziła cytowana w komunikacie Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska, CFO oraz COO w SPI International B.V.
Największe wzrosty w przychodach odnotowano w segmencie Stopklatka (37,8 proc. więcej), który wygenerował 13,4 mln zł ze sprzedaży reklam. Zoom TV wniósł do przychodów 7,4 mln zł (30,8 proc. więcej), a segment Kanały marki Kino Polska - 9,3 mln zł (16,9 proc. więcej). Segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne wygenerował przychody 40 mln zł (0,8 proc. więcej).
Przychody segmentu Produkcja kanałów telewizyjnych przekroczyły w pierwszym kwartale 2024 poziom 2 mln zł, to wzrost o 21,3 proc., co według grupy wynika przede wszystkim z produkcji kanałów zagranicznych dla Grupy Canal+. W przypadku segmentu Sprzedaż praw licencyjnych odnotowano sprzedaż na poziomie 2,8 mln zł (spadek o 50,6 proc.).
"Mniejsze wpływy wynikają głównie z zakończenia obsługi procesu zakupu treści programowych przez spółkę zależną FilmBox UK na rzecz spółki powiązanej spoza Grupy. Zakończenie tej działalności widoczne jest głównie w przychodach z rynków międzynarodowych, jednak nie ma wpływu na wynik operacyjny, ponieważ spółka FilmBox UK dokonywała zakupu i sprzedaży treści pobierając za to niewielkie wynagrodzenie" - podano w komunikacie.
Grupa Kino Polska jest częścią SPI International, firmy należącej do Grupy Canal+.
(MNIE, 23.05.2024)