Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruszyło radio Rock FM Leszka Kozioła  |  Tantor Films otwiera oddział w Europie  |  Premiery "48h. Zaginieni" w Polsat 2  |  Widownia "Zakupu w ciemno" w TTV  |  Liczba subskrybentów serwisu streamingowego Red Go  |  Właściciel platformy telewizyjnej Avios podał wyniki  |  TVP chce pokazać polską wersję serialu  |  Radio Zet zleciło stworzenie strategii SEO  |  Ruszył plebiscyt na ulubionych tiktokerów  |  Wawel nie szuka nowego dyrektora  |  Dyskusja o teraźniejszości i przyszłości DOOH  |  Bank Pocztowy prowadzi kampanię  |  Sean Duffy z Fox News będzie sekretarzem transportu w administracji Trumpa  |  Associated Press zwolni 8 proc. pracowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 21, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Krzysztof Ziemiec na razie YouTube'a nie podbił, ale nadziei nie traci

- Wszyscy jesteśmy udziałowcami spółki, która urządziła niewielkie, ok. 20-metrowe studio w Warszawie i wyposażyła je w sprzęt, m.in. dwie kamery Panasonic i lustrzanki – mówi "Presserwisowi" Ziemiec (screen Vod.tvp.pl)

Uruchomiony na YouTube kanał Otwarta Konserwa Krzysztofa Ziemca po dwóch tygodniach od startu ma ponad 9 tys. subskrybentów. Były dziennikarz TVP przekonuje, że "istnieje popyt na kanał prezentujący konserwatywny, prawicowy punkt widzenia, ale bez zacietrzewienia".

Według zapowiedzi Otwarta Konserwa jest tworzona przez "kolektyw doświadczonych dziennikarzy, którym równie bliskie są konserwatywne poglądy jak też otwartość na dyskusję i inny punkt widzenia”. Redaktorem naczelnym jest Krzysztof Ziemiec, który po grudniowej zmianie władzy w TVP stracił w niej pracę (prowadził m.in. "Teleexpress). Opowiada, że do produkcji kanału zaangażowanych jest sześć osób.

- Wszyscy jesteśmy udziałowcami spółki, która urządziła niewielkie, ok. 20-metrowe studio w Warszawie i wyposażyła je w sprzęt, m.in. dwie kamery Panasonic i lustrzanki – mówi "Presserwisowi" Ziemiec.

Czytaj też: Świrski nie ukarał TVN 24 za "Kropkę nad i" z prof. Engelking. Ale poucza o pluralizmie 

Z danych Krajowego Rejestru Sądowego wynika, że 10 maja została zarejestrowana Enframe Media spółka z o.o. z kapitałem zakładowym 5 tys. zł, w której Krzysztof Ziemiec jest udziałowcem i członkiem trzyosobowego zarządu. Prezesem jest Jędrzej Skajster, malarz, grafik, ilustrator, reżyser, incydentalnie również scenograf i autor zdjęć do reportaży.

Otwarta Konserwa opublikowała już ponad 40 wideo, głównie rozmów Ziemca z politykami i politologami - format ten nosi tytuł "ŻYWA KONSERWA". - Są to pogłębione wywiady. Wkrótce pojawią się nowe formaty poświęcone polityce zagranicznej, sporcie i kulturze – zapowiada Ziemiec.

Ja na razie najwięcej wyświetleń - ponad 50 tys. - ma rozmowa z wicemarszałkiem Sejmu i liderem Konfederacji Krzysztofem Bosakiem pt. „Czy Unia upokarza Polskę?”. Z pozostałych wywiadów tylko nieliczne przekroczyły próg 10 tys. wyświetleń.

- Dla mnie istotniejsza od wyników oglądalności jest liczba subskrybentów kanału, a ta sięga już blisko 10 tys. Mam nadzieję, że w ciągu miesiąca dobijemy do 30 tys. – mówi Ziemiec. – Istotne, że zbieramy przeważnie pozytywne opinie. Okazuje się, że istnieje popyt na kanał prezentujący konserwatywny, prawicowy punkt widzenia, ale bez zacietrzewienia charakterystycznego dla dziennikarzy zaangażowanych po jednej ze stron osi głównego podziału politycznego w Polsce – dodaje.

Jednym z pomysłów na finansowe przetrwanie kanału ma być zbiórka na Patronite.

(JF, 21.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.