Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Spada zaufanie do mediów w Polsce  |  Co-CEO w firmie Better  |  Grupa Eurozet z nową dyrektorką  |  Muzyczny talent show w Netflixie  |  Wywiady Piotra Jędrzejka w Meloradiu  |  "Yellowstone" z Costnerem i "Belfer" ze Stuhrem  |  Nowi autorzy dołączają do portalu Holistic News  |  Nagrody im. Samuela Lindego  |  Legia najbardziej medialnym klubem, Lewandowski piłkarzem  |  Sztuczna inteligencja nie budzi zaufania  |  Account director w VerdeAgency  |  Dentsu tworzy centra  |  Zarząd AMS  |  Apple i Meta będą karane za nieprzestrzeganie przepisów UE  |  Proces Evana Gershkovicha przed rosyjskim sądem za zamkniętymi drzwiami  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 17, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmarła Mary Wells Lawrence, gigantka reklamy To o niej myśleli w serialu "Mad Men"

Mary Wells Lawrence i jej agencja w 1969 roku przeżywały okres rozkwitu (fot. Wikimedia Commons/Wells Rich Greene)

W Londynie zmarła Mary Wells Lawrence, pionierka branży kreatywnej. Pierwsza kobieta dyrektor generalna firmy notowanej na amerykańskiej giełdzie. Założycielka agencji reklamowej Wells Rich Greene 25 maja miała skończyć 96 lat.

Kiedy pominięto ją przy nominacji na stanowisko prezesa agencji reklamowej Tinker & Partners, wchodzącej w skład Interpublic, opuściła firmę w 1966 roku, aby założyć własną. Dwaj koledzy, którzy blisko z nią współpracowali w agencji - Dick Rich i Stewart Greene - również odeszli. Wspólnie założyli Wells Rich Greene.

Do najbardziej pamiętnych działań agencji zalicza się kampanię "Alka-Seltzer On The Rocks” z trwałym dżinglem "Plop-plop, fizz-fizz, what a relief it is!". Przypisuje się jej także zorganizowanie kompleksowej przemiany marki Braniff Airlines, obejmującej przeprojektowanie mundurów stewardów i dodanie jasnych kolorów do szaro wyglądającej floty komercyjnych odrzutowców.

Czytaj też: Kowalczyk: Nie tylko Szmydt. Inni Polacy też brylują w mediach wschodniej propagandy

Dziełem agencji była słynna kampania "I ♥ NY”, rozpoczęta w 1977 roku, w czasie, gdy miasto Nowy Jork przeżywało kryzys wizerunkowy i finansowy.

W szczytowym okresie agencja zarządzała rachunkami o wartości 885 mln dol. dla klientów takich jak IBM, Procter & Gamble, Ford, Hertz i innych.

Była "prawdopodobnie najpotężniejszą kobietą odnoszącą sukcesy, jaka kiedykolwiek pracowała w reklamie” - napisał w 2002 roku Stuart Elliott, ówczesny felietonista "The New York Times” o Wells Lawrence, która sprzedała swoją agencję za 160 mln dol. (ok. 385 mln dol. obecnie) i przeszła na emeryturę w 1990 roku.

W 2020 roku Mary Wells Lawrence została laureatką Lwa Świętego Marka na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, co uczyniło ją pierwszą kobietą uhonorowaną tym wyróżnieniem.

Na jej podobieństwo stworzono postać graną przez Elizabeth Moss w serialu telewizyjnym AMC "Mad Men", opowiadającym o Madison Avenue w Nowym Jorku z lat 60. XX wieku - emitowanym w latach 2007-2015, jednej z popularniejszych produkcji obecnych później na Netflixie.

(MAC, 17.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.