Netflix z reklamami przekroczył 40 mln subskrypcji

Netflix zapowiedział, że do końca 2025 roku uruchomi własną platformę technologii reklamowej (fot. Unsplash.com/CardMapr.nl)
Netflix w swojej opcji z reklamami wprowadzanej stopniowo od listopada 2022 roku przekroczył na całym świecie 40 mln subskrypcji. Rok temu miał ich tylko 5 mln.
Jak wynika z danych firmy badawczej Antenna, w czwartym kwartale ub.r. większość przyrostów liczby abonentów w całej branży streamingowej pochodziła z opcji subskrypcji z reklamami wprowadzanych przez kolejne serwisy.
Netflix zapowiedział, że do końca 2025 roku uruchomi własną platformę technologii reklamowej, aby zaoferować klientom nowe sposoby kupowania reklam i lepszego nawiązywania kontaktu z użytkownikami. Firma ma nawiązać współpracę z Trade Desk, Google Display & Video 360 i firmą zajmującą się technologią reklamową Magnite. Planuje też zacieśnienie współpracy z Microsoftem, aby przyspieszyć automatyczne kupowanie reklam.
Opcja z reklamami Netflixa w USA kosztuje 6,99 dol., gdy np. u Disney+ to 7,99 dol., a Max - nowa usługa Warner Bros. Discovery - kosztuje 9,99 dol.
Na koniec pierwszego kwartału br. całkowita liczba subskrypcji Netflixa na całym świecie osiągnęła 269,6 mln.
(MAC, 17.05.2024)
