TVN 24 liderem kanałów informacyjnych, TV Republika na drugim miejscu
TVN 24 w grupie ogólnej 4+ miał średnio 6,05 proc. udziału w rynku widowni telewizyjnej (screen: YouTube/Archiwum Yegyori)
W kwietniu liderem kanałów informacyjnych w grupie ogólnej 4+ i komercyjnej 16-59 był TVN 24. Na drugie miejsce w obu grupach awansowała TV Republika.
TVN 24 (TVN Warner Bros. Discovery) w grupie ogólnej 4+ miał średnio 6,05 proc. udziału w rynku widowni telewizyjnej wobec 4,72 proc. w kwietniu rok wcześniej. Druga była TV Republika (Telewizja Republika), która zyskała po zawieszeniu emisji propagandowego TVP Info pod koniec grudnia. TV Republika odnotowała średnio 3,04 proc. udziału wobec zaledwie 0,09 proc. w kwietniu rok wcześniej. Trzeci był Polsat News (Grupa Polsat Plus) - 1,57 proc. (1,52 proc. w kwietniu 2023). Na czwarte miejsce spadł naziemny TVP Info (Telewizja Polska) - 1,2 proc. (w dół z 4,23 proc. rok wcześniej).
Zobacz także: Świrski znów sekuje TVN - nie chce się zająć koncesją TVN Style. Wygasa za 3 miesiące
Kolejne pozycje zajęły: naziemne Wydarzenia 24 (Grupa Polsat Plus) - 0,92 proc. (wzrost z 0,62 proc.), TVN 24 BiS (TVN Warner Bros. Discovery) - 0,51 proc. (bez zmian), Telewizja wPolsce.pl (Fratria) - 0,36 proc. (wzrost z 0,03 proc.), naziemny Polsat News Polityka (Grupa Polsat Plus) - 0,28 proc. (kanał nadaje od 10 stycznia), Polsat News 2 (Grupa Polsat Plus) - 0,09 proc. (spadek z 0,1 proc.), Biznes24 (Tier Investment) - 0,01 proc. (bez zmian) i Pogoda24.TV (MWE Networks) - poniżej 0,01 proc. (kanał nadaje od 1 marca).
W czerwcu 2023 zawieszono monitoring kanału News 24 (Astro) - z powodu zaległości płatniczych nadawcy wobec Nielsen Media.
W grupie komercyjnej 16-59 kanał TVN 24 miał średnio 3,95 proc. udziału (wzrost z 3,2 proc.), TV Republika - 1,69 proc. (0,04 proc. rok wcześniej), a Polsat News - 1,16 proc. (wzrost z 1,15 proc.). W tej grupie TVP Info był dopiero piąty (0,65 proc. wobec 2,04 proc. rok wcześniej). Wyprzedziły go też Wydarzenia 24 (0,67 proc. wobec 0,52 proc. w kwietniu 2023).
Dane: Nielsen Media.
(MNIE, 10.05.2024)