TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 08, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wzrosły przychody reklamowe TVP. "Nikt nie zarabia już setek tys. zł miesięcznie"

"Sukces przychodów TVP zawdzięcza kilku czynnikom, w tym pozyskaniu nowych, nieaktywnych w zeszłym roku w Telewizji Polskiej reklamodawców" – wyjaśnili szefowie spółki (fot. Albert Zawada/PAP)

W pierwszym kwartale 2024 roku przychody reklamowe Telewizji Polskiej były o blisko 10 proc. wyższe niż w pierwszym kwartale 2023 roku – przekazali pracownikom spółki likwidator Daniel Gorgosz i dyrektor generalny Tomasz Sygut.

Szefowie TVP poinformowali, że najwyższy wzrost, bo o 16 proc. zanotowała sprzedaż reklamy i sponsoringu kanałów tematycznych.

TVP Info walczy o widzów

Przychody TVP Info wzrosły zaś o 28 proc. "To cieszy, zwłaszcza, że kanał ten został postawiony niemal na nowo i dopiero walczy o widzów i swoje miejsce na rynku" – napisali Daniel Gorgosz i Tomasz Sygut w mailu, który we wtorek wieczorem trafił do pracowników spółki. Wyższe niż przed rokiem były także wpływy reklamowe TVP 1 i TVP 2.

Czytaj też: Ilu pracowników TVP zatrudniła od 20 grudnia? Spółka nie ujawnia

"Sukces przychodów TVP zawdzięcza kilku czynnikom, w tym pozyskaniu nowych, nieaktywnych w zeszłym roku w Telewizji Polskiej reklamodawców" – wyjaśnili. 

Dyrektor Biura Reklamy TVP Marcin Gudowicz ujawnił "Presserwisowi", że 15 proc. klientów, którzy reklamowali się w TVP w pierwszym kwartale 2024 roku, przez ostatnie lata było w niej nieobecnych.

Gorgosz i Sygut: "480 mln zł to kropla w morzu potrzeb"

W mailu do pracowników Daniel Gorgosz i Tomasz Sygut przekazali, że na konto TVP trafiło 480 mln zł z rezerwy celowej budżetu państwa. "To kropla w morzu potrzeb, niemniej środki te pozwolą na pokrycie zaległych i regulowanie bieżących zobowiązań. Pozwolą również nieco optymistyczniej spojrzeć w przyszłość" – przyznali. Dodali jednak, że sytuacja TVP wciąż jest trudna.

Czytaj też: TVP ma problemy z wykupem swoich obligacji na 550 mln zł. Termin minął w poniedziałek

Kierujący TVP poinformowali, że spółka od blisko pięciu miesięcy przechodzi proces restrukturyzacji. 

"Szukamy oszczędności, łączymy jednostki i biura, przyglądamy się z uwagą każdej wydanej złotówce. Prowadzone od grudnia na szeroką skalę audyty – skutkujące zawiadomieniami do prokuratury – potwierdzają to, co stwierdzili kontrolerzy NIK wskazując w raporcie na liczne nieprawidłowości, niegospodarność, a w efekcie prawdopodobieństwo wyrządzenia Spółce szkody majątkowej łącznie w wielkich rozmiarach" – wymieniają.

"Jesienna ramówka ważnym rozdziałem w historii TVP"

Daniel Gorgosz i Tomasz Sygut w mailu zapewniają, iż nikt w TVP nie zarabia już setek tys. zł miesięcznie, że "żaden z dyrektorów nie ma dodatkowych umów cywilnoprawnych pozwalających na bezwstydne łupienie telewizji".

Czytaj też: TVP chce wprowadzić zmiany w kanałach tematycznych. Część stacji może zniknąć

"Prowadząc działania restrukturyzacyjne staramy się robić wszystko, aby nie ucierpiał na tym program i realizowanie misji publicznej. W ekspresowym tempie udało się na nowo zbudować kanał informacyjny i wszystkie informacyjne programy. Znów przekazują fakty, a nie propagandowe przekazy jednej partii. Nie szczują, nikogo nie wykluczają ze wspólnoty. Potrzeba czasu, aby nabrały ostatecznego kształtu, aby odzyskały blask i odbudowały widownię. I to się stanie. Niemal każdego dnia dołączają do nas najlepsi dziennikarze w Polsce" – czytamy w mailu.

Likwidator i dyrektor generalny TVP informują, że trwają prace nad nową, jesienną ofertą dla widzów. "Szykuje się sporo zmian: pojawią się nowe formaty, nowe twarze. Jesienna ramówka będzie niewątpliwie ważnym rozdziałem w historii TVP" – zapowiadają.

Czytaj też: TVP chce zlikwidować też internetowe kanały TVP Kultura2, TVP ABC2 i TVP Historia2

(KOZ, 08.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.