Zagraniczni dziennikarze niewpuszczeni do MON. "To rodzaj cenzury"  |  Ile nadawcy telewizyjni wpłacili na PISF?  |  Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zagraniczni dziennikarze niewpuszczeni do MON. "To rodzaj cenzury"  |  Ile nadawcy telewizyjni wpłacili na PISF?  |  Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zagraniczni dziennikarze niewpuszczeni do MON. "To rodzaj cenzury"  |  Ile nadawcy telewizyjni wpłacili na PISF?  |  Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 26, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google wypłaci pierwszy raz dywidendę, YouTube z rekordową sprzedażą reklam

YouTube w pierwszym kwartale roku jeszcze nigdy nie zarobił na reklamach tyle, co teraz (fot. Pixabay.com)

YouTube w pierwszym kwartale 2024 roku odnotował sprzedaż reklam w wysokości 8,1 mld dol., co jest najlepszym wynikiem tego okresu roku w całej historii serwisu. Cały koncern Google, a przez to i jego właściciel Alphabet, w okresie od początku stycznia do końca marca osiągnęli bardzo dobre wyniki.

Ogółem Alphabet odnotował przychody w wysokości 80,54 mld dol., co w skali roku oznacza wzrost o 15 proc. Do tego zysk 23,66 mld dol., a to oznacza wzrost o 57 proc., czyli 1,89 dol. na akcję. To z łatwością przekroczyło oczekiwania analityków z Wall Street na ten kwartał, powodując wzrost cen akcji o 12 proc. do zamknięcia sesji giełdowej.

Wartość sprzedaży reklam w YouTube, która wzrosła o 21 proc. rok do roku, została ogłoszona jako część wyników spółki macierzystej Alphabet za pierwszy kwartał. Według StreetAccount, analitycy spodziewali się, że przychody z reklam YouTube w pierwszym kwartale wyniosą 7,72 mld dol.

Liczba ta nie obejmuje przychodów z subskrypcji generowanych przez YouTube. W 2023 r. usługi subskrypcyjne Alphabet - w tym YouTube Premium i YouTube TV - wygenerowały przychody w wysokości 15 mld dol.

Przychody z segmentu chmurowego Google sięgnęły 9,57 mld USD wobec oczekiwanych przez rynek 9,35 mld USD.

Zarząd Alphabet poinformował, że firma wypłaci dywidendę w wysokości 20 centów na akcję, pierwszą w historii firmy i zatwierdził wykup akcji o wartości do 70 mld dol.

Na koniec marca br. właściciel Google miał 108 mld dol. w gotówce i zbywalnych papierach wartościowych.

(MAC, 26.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.