Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wyniki finansowe Ringier Axel Springer Polska w 2023 roku  |  Naziemna emisja kanału wPolsce24  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Oglądalność stacji tzw. wielkiej czwórki w prime time  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 27, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a. Badanie Wavemaker

Wśród aplikacji prym wiodą Netflix i YouTube (fot. Pexels.com)

Ponad 14 milionów polskich e-widzów korzysta z aplikacji streamingowych na telewizorach podłączonych do internetu. Najczęściej oglądają na telewizorach Samsung i wybierają Netflixa – pokazują dane z badania VideoTrack agencji Wavemaker.

Telewizor z dostępem do internetu jest obecnie najchętniej wybieranym ekranem do oglądania programów w serwisów streamingowych – wybiera go 58 proc. badanych (wzrost z 56 proc. w poprzedniej edycji z jesieni 2022 roku).

Samsung dwa razy popularniejszy niż LG

Kolejne pod względem popularności były:

  • laptop – 45 proc. (spadek z 48 proc.),
  • smartfon – 31 proc. (spadek z 35 proc.)
  • i komputer stacjonarny – 16 proc. (spadek z 20 proc.).

Czytaj też: Zaskakujące: młodzi oglądają telewizję dłużej niż przed rokiem. Słabsza oferta streamingu?

Wśród aplikacji prym wiodą Netflix (korzysta z nich 68 proc. badanych) i YouTube (62 proc.), przed Disney+ (25 proc.) i HBO Max (24 proc.). Dalej znalazły się: Player (19 proc.), Prime Video (16 proc.), Polsat Box Go (14 proc.) i Canal+ Online (11 proc.).

Jeśli zaś chodzi o sprzęt, prowadzi Samsung. Z telewizorów tej marki korzysta 4 na 10 polskich e-widzów posiadających telewizor podłączany do sieci. Samsung jest dwa razy popularniejszy niż kolejny w rankingu – LG (20 proc.).

Jeden z najszybciej rosnących segmentów reklamowych

"Kariera telewizorów podłączanych do sieci idzie w parze z trendami w świecie reklamy. Connected TV, obok retail mediów, jest jednym z najszybciej rosnących segmentów reklamowych. Marketerzy szukają opcji dobudowania zasięgów tradycyjnej TV, a aplikacje i serwisy dostępne na telewizorach gwarantują im wysoką jakość kontaktu, w angażującym i bezpiecznym otoczeniu programowym" – komentuje w komunikacie Maciej Olenderczyk, szef obszaru Advanced TV w GroupM.

Czytaj też: Inwigilacja przez rząd światowy i inne teorie, w które wierzymy. Raport o dezinformacji

Badanie VideoTrack 8 agencja Wavemaker realizowała na przełomie stycznia i lutego 2024 roku na próbie 1621 widzów internetowych powyżej 16. roku życia.

Press

Telewizor z dostępem do internetu wybiera 58 proc. badanych (fot. materiały prasowe)

Jako widza internetowego traktuje się osobę, która przynajmniej czasem ogląda w sieci lub pobiera z internetu filmy, seriale i inne dłuższe programy.

Czytaj też: Dziennikarze czytają tylko od 10 do 30 proc. informacji prasowych. Raport Clear Communication

(KOZ, 27.04.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.