Netflix ma prawie 270 mln subskrypcji. Od nowego roku nie będzie o tym informować
Prawie 40 proc. nowych klientów Netflix zawdzięcza opcji z reklamami (fot. Pixabay.com)
Netflix drugi kwartał z rzędu odnotował wzrost subskrypcji większy niż oczekiwali analitycy. W okresie styczeń - koniec marca br. doszło 9,3 mln i w sumie największy streamingowy serwis świata ma obecnie 269,6 mln. Od pierwszego kwartału 2025 roku nie będzie już jednak podawać tych danych, co w przypadku platform uznaje się za kluczowy wskaźnik.
Akcje firmy podczas ostatniego notowania przed ogłoszeniem wyników kwartalnych najpierw wzrosły o 3 proc., ale potem spadły o 4 proc., do 586,50 dol. W pozyskaniu aż 9,3 mln nowych klientów miało pomóc korzystanie z tańszej opcji serwisu z reklamami (dała blisko 40 proc. nowych abonentów). Dzięki temu oczekiwania analityków zostały przekroczone niemal dwukrotnie.
Nieco niższe od oczekiwań okazały się natomiast przychody. Zamiast prognozowanych 9,53 mld dol. było ok. 9,40 mld dol. Choć rok do roku i tak oznacza to wzrost o 14,8 proc.
Zysk wyniósł 2,6 mld dol., a w skali roku to już wzrost o 54 proc.
(MAC, 19.04.2024)