Grupa Polsat Plus w 2023 roku zwiększyła przychody o 5,5 proc.
Na koniec 2023 roku Grupa Polsat Plus miała 5,795 mln abonentów (spadek o 2,3 proc. względem końca 2022 roku) (fot. materiały prasowe)
Grupa Polsat Plus w 2023 roku miała 13,626 mld zł przychodów i 311,9 mln zł zysku netto. Z reklamy telewizyjnej i sponsoringu pochodziło 1,332 mld zł.
W porównaniu z 2022 rokiem skonsolidowane przychody grupy kapitałowej wzrosły o 5,5 proc. Koszty operacyjne były wyższe o 9,6 proc. i sięgnęły 12,489 mld zł.
Skorygowany wskaźnik EBITDA zmalał o 10,2 proc. - do 3,012 mld zł. Zysk netto spadł o 65,4 proc. - z 901,1 mln zł do 311,6 mln zł.
Segment mediowy (telewizja i online) przyniósł w samym czwartym kwartale 2023 roku przyniósł grupie 704 mln zł przychodów (spadek o 4 proc.), a jego EBITDA zmniejszyła się o 27 proc. - do 140 mln zł.
Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Polsat w 2023 roku wyniosły 1,332 mld zł i były o 3,4 proc. wyższe niż w 2022 roku. W samym czwartym kwartale 2023 roku wpływy z tego tytułu urosły o 1,1 proc. - do 415 mln zł.
Grupa Polsat Plus podała, że w trzy lata podwoiła wskaźnik EBITDA Grupy Interia.pl, przejętej w 2020 roku. W 2023 roku wynosiła ona 55 mln zł, a jeszcze w 2019 roku - 28 mln zł.
Na koniec 2023 roku Grupa Polsat Plus miała 5,795 mln abonentów (spadek o 2,3 proc. względem końca 2022 roku). Świadczyła im 13,083 mln usług kontraktowych (pasek o 1,5 proc.), z czego 6,246 mln telefonii komórkowej (wzrost o 0,1 proc.), 4,843 mln płatnej telewizji (spadek o 4,1 proc.) i 1,994 mln internetu (spadek o 0,2 proc.).
"Na erozję bazy wpływ miała m.in. malejąca popularność technologii satelitarnej, jak również utrzymujący się proces konsolidacji klientów kontraktowych pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego" - podano w sprawozdaniu.
ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta indywidualnego, w przypadku usług abonamentowych w 2023 roku wyniósł 73,6 zł (wzrost o 2,6 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów (churn) wzrósł z 7 proc. do 7,6 proc.
Dodatkowo Grupa Polsat Plus na koniec 2023 roku miała 2,646 mln aktywnych usług przedpłaconych (spadek o 1,7 proc.).
Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat Plus tworzą m.in. Telewizja Polsat, platforma satelitarna Polsat Box, operator telefonii komórkowej Polkomtel, firma telekomunikacyjna Netia i portal Interia.pl.
(KOZ, 11.04.2024)