Słuchalność Radia Zet wzrosła do 14,6 proc. To jest najlepszy rezultat od 10 lat
Słuchalność Radia Zet wzrosła z 13,5 proc. do 14,6 proc. (fot. materiały prasowe)
W pierwszym kwartale 2024 roku wzrosła słuchalność Radia Zet i radiowej Trójki, a spadła RMF FM i radiowej Jedynki. Zetka osiągnęła najlepszy wynik od 10 lat. Radio Wnet notuje lepsze wyniki niż Polskie Radio 24.
W najnowszej fali badania Radio Track RMF FM zdobył 29,1 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza spadek z 29,9 proc. w pierwszym kwartale 2023 roku.
Słuchalność Radia Zet wzrosła z 13,5 proc. do 14,6 proc. Jak podała Grupa Eurozet, obecny wynik jest najlepszy od fali czerwiec-sierpień 2014.
Udział Programu I Polskiego Radia spadł z 5,1 proc. do 4,7 proc., a Programu III wzrósł z 2,1 proc. do 2,3 proc. Radiową Trójką od połowy stycznia kieruje Agnieszka Szydłowska, ale nowa ramówka wprowadzona została dopiero od kwietnia.
Radio Maryja miało 2,2 proc. (wzrost z 1,6 proc.), radiowa Dwójka - 0,6 proc. (wzrost z 0,4 proc.), a Polskie Radio 24 - 0,5 proc. (spadek z 1,1 proc.).
Wśród rozgłośni ponadregionalnych z identycznym wynikiem - po 3,1 proc. - plasowały się Tok FM (3,1 proc. również rok temu) i Vox FM (wzrost z 3 proc.). Dalej były: Antyradio - 2,5 proc. (2,5 proc. przed rokiem), RMF Classic - 1,5 proc. (spadek z 1,6 proc.), Radio Wnet - 0,6 proc. (wzrost z 0,2 proc.) i Muzo.fm - 0,4 proc. (spadek z 0,5 proc.).
Najchętniej słuchana sieć, czyli Eska, zanotowała spadek z 7,4 proc. do 7 proc.
Wyniki poprawiły: regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 - z 4,2 proc. do 4,5 proc., Meloradio - z 0,9 proc. do 1,2 proc. i Radio Pogoda - z 1 proc. do 1,1 proc.
Słuchalność sieci RMF Maxx spadła z 3,4 proc. do 3,3 proc., Radia Złote Przeboje - z 3 proc. do 2,8 proc., a Chillizet - z 0,3 proc. do 0,2 proc. Wyniki utrzymały na identycznym poziomie Radio Plus (1,9 proc.), Eska2 (0,9 proc.; rok temu Radio SuperNova) i Rock Radio (0,5 proc.).
(KOZ, 11.04.2024)