TVN 24, TV Republika i Polsat News na czele rankingu kanałów informacyjnych
TVN 24 w grupie ogólnej 4+ miał średnio 6,21 proc. udziału w rynku widowni telewizyjnej (screen: YouTube/Archiwum Yegyori)
W marcu liderem wśród kanałów informacyjnych w grupie ogólnej 4+ i komercyjnej 16-59 był TVN 24. Na drugie miejsce w obu grupach awansowała TV Republika.
TVN 24 (TVN Warner Bros. Discovery) w grupie ogólnej 4+ miał średnio 6,21 proc. udziału w rynku widowni telewizyjnej wobec 4,9 proc. w marcu rok wcześniej. Druga była TV Republika (Telewizja Republika), która zyskała po zawieszeniu emisji propagandowego TVP Info pod koniec grudnia. TV Republika odnotowała średnio 2,94 proc. udziału wobec zaledwie 0,09 proc. w marcu rok wcześniej. Trzeci był Polsat News (Grupa Polsat Plus) - 1,51 proc. (1,57 proc. w marcu 2023). Na czwarte miejsce spadł naziemny TVP Info (Telewizja Polska) - 1,3 proc. (w dół z 4,6 proc. rok wcześniej).
Czytaj też: KRRiT znów zajmuje się TVN 24 i Radiem Zet. Wypowiedź Wojdy i materiał o Adamczyku
Kolejne pozycje zajęły: naziemne Wydarzenia 24 (Grupa Polsat Plus) - 1 proc. (wzrost z 0,65 proc.), TVN 24 BiS (TVN Warner Bros. Discovery) - 0,53 proc. (wzrost z 0,51 proc.), naziemny Polsat News Polityka (Grupa Polsat Plus) - 0,38 proc. (kanał nadaje od 10 stycznia), Telewizja wPolsce.pl (Fratria) - 0,34 proc. (wzrost z 0,03 proc.), Polsat News 2 (Grupa Polsat Plus) - 0,08 proc. (spadek z 0,1 proc.), Biznes24 (Tier Investment) - 0,01 proc. (bez zmian) i Pogoda24.TV (MWE Networks) - poniżej 0,01 proc. (kanał nadaje od 1 marca).
W czerwcu 2023 zawieszono monitoring kanału News 24 (Astro) - z powodu zaległości płatniczych nadawcy wobec Nielsen Media.
W grupie komercyjnej 16-59 kanał TVN 24 miał średnio 3,95 proc. udziału (wzrost z 3,3 proc.), TV Republika - 1,59 proc. (0,05 proc. rok wcześniej), a Polsat News - 1,05 proc. (spadek z 1,21 proc.). W tej grupie TVP Info był dopiero piąty (0,68 proc. wobec 2,22 proc. rok wcześniej). Wyprzedziły go też Wydarzenia 24 (0,73 proc. wobec 0,56 proc. w marcu 2023).
Dane: Nielsen Media.
(MNIE, 05.04.2024)