TVN liderem oglądalności w marcu. TVP Info znalazła się dopiero na 16. miejscu
Kanał informacyjny TVP Info znalazł się dopiero na 16. pozycji. Lepszy wynik osiągnął Polsat News (screen: YouTube/TVP Info)
W marcu 2024 roku TVN miał najwyższy udział w widowni telewizyjnej zarówno wśród wszystkich widzów powyżej czwartego roku życia, jak i w grupie komercyjnej 16-59.
W grupie ogólnej TVN awansował z trzeciej na pierwszą pozycję. Uzyskał 7,16 proc. udziału, co oznacza spadek z 7,61 proc. w marcu 2023 roku. Udział TVP 1 spadł z 8,2 proc. do 6,96 proc., TVP 2 – z 7,87 proc. do 6,82 proc., a Polsatu – z 7,3 proc. do 6,79 proc. Pierwszą piątkę zamykał TVN 24, notując 6,21 proc. wobec 4,9 proc. rok wcześniej.
Czytaj też: "Fakty" na czele programów informacyjnych w marcu. "Wydarzenia" blisko "19.30"
W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych telewizji znalazły się również:
- TVN Siedem – 3,18 proc. (wzrost z 3,12 proc.),
- TV Puls – 2,98 proc. (spadek 3,07 proc.),
- TV Republika – 2,94 proc. (wzrost z 0,09 proc.),
- TV4 – 2,77 proc. (spadek z 3,32 proc.)
- i TTV – 1,97 proc. (wzrost z 1,71 proc.).
Dopiero 16. był TVP Info z 1,3 proc. (spadek z 4,6 proc.). Lepszy wynik osiągnął Polsat News – 1,51 proc. (spadek z 1,57 proc.).
W grupie komercyjnej 16-59 prowadził TVN z 8,24 proc. udziału w rynku wobec 8,64 proc. w marcu 2023 roku. Udział Polsatu wyniósł 7,22 proc. (spadek z 7,61 proc.), TVP 2 – 5,19 proc. (spadek z 6,17 proc.), a TVP 1 – 4,91 proc. (spadek z 5,8 proc.).
Czytaj też: KRRiT znów zajmuje się TVN 24 i Radiem Zet. Wypowiedź Wojdy i materiał o Adamczyku
Dalej w 16-59 były:
- TVN 24 – 3,95 proc. (spadek z 3,3 proc.),
- TVN Siedem – 3,95 proc. (wzrost z 3,87 proc.),
- TV Puls – 3,69 proc. (wzrost z 3,55 proc.),
- TV 4 – 2,89 proc. (spadek z 3,4 proc.),
- TTV – 2,7 proc. (wzrost z 2,41 proc.)
- i Puls 2 – 1,97 proc. (wzrost z 1,81 proc.).
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Powroty do mediów publicznych. Dziennikarze opuszczają redakcje, które ich przygarnęły
(KOZ, 04.04.2024)