Agora jeszcze w pierwszym półroczu chce zostać jedynym właścicielem Eurozetu
- Chcielibyśmy jak najszybciej przejąć 100 procent udziałów w Eurozecie - zapowiedział Bartosz Hojka, prezes Agory (fot. materiały prasowe)
Agora jeszcze w pierwszym półroczu 2024 roku zamierza przejąć od SFS Ventures pozostałe 49 proc. udziałów w Eurozecie. Spółka od końca lutego do grudnia 2023 roku uzyskała 213,4 mln zł przychodów i 29,6 mln zł zysku netto.
Agora razem ze spółką SFS Ventures kupiła Eurozet od Czech Media Invest w lutym 2019 roku: Agora nabyła 40 proc., a SFS Ventures - pozostałe 60 proc. Cztery lata później - pod koniec lutego 2023 roku - stała się większościowym udziałowcem, nabywając 11 proc. udziałów od drugiego wspólnika, który ma teraz pakiet mniejszościowy (49 proc.).
- Chcielibyśmy jak najszybciej przejąć 100 procent udziałów w Eurozecie. Mam nadzieję, że to się wydarzy w ciągu najbliższych de facto tygodni - zapowiedział prezes Agory Bartosz Hojka podczas prezentacji wyników spółki. - Wtedy będziemy mieli otwartą drogą do pełnej realizacji wszystkich synergii związanych z kosztami funkcjonowania grupy - wyjaśnił.
Członkini zarządu Anna Kryńska-Godlewska dodała, że Agora chciałaby zrealizować transakcję w pierwszym półroczu.
Agora w sprawozdaniu finansowym podała również wyniki Eurozetu od nabycia kontroli nad spółką 27 lutego 2023 roku. Jej przychody wyniosły 213,4 mln zł, a zysk netto - 29,6 mln zł.
Dla porównania - zgodnie ze sprawozdaniem w Krajowym Rejestrze Sądowym - w 2022 roku spółka Eurozet miała 216,9 mln zł przychodów i 32,6 mln zł zysku netto. Grupa kapitałowa Eurozet wypracowała zaś 35 mln zł zysku netto przy 217,5 mln zł przychodu.
- Różnica w rentowności pomiędzy dwiema firmami (Grupą RMF i Grupą Eurozet - przyp. red.) jest bez mała czterokrotna. Długoterminowo nie widzę żadnego powodu, żeby była większa niż dwukrotna. To byłby dla nas plan minimum - stwierdził Bartosz Hojka. - Mamy o wiele bardziej rozbudowane struktury od RMF, lokalne newsroomy - dodał.
Grupę Eurozet tworzą ogólnopolskie Radio Zet, ponadregionalne Tok FM, Antyradio i Chillizet oraz sieci lokalnych stacji Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio i Meloradio. W skład Grupy RMF wchodzi ogólnopolski RMF FM, ponadregionalny RMF Classic i sieć RMF Maxx.
W 2022 roku Grupa RMF w 2022 roku osiągnęła 172,6 mln zł zysku netto przy 387,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży.
(KOZ, 21.03.2024)