W 2023 roku Grupa Play miała 1,96 mld zł przychodów ze sprzedaży usług stacjonarnych
Przychody z usług stacjonarnych i dla domu - do których zaliczane są usługi telewizyjne oraz internetu stacjonarnego - były wyższe o 39,7 proc. (fot. materiały prasowe)
Grupa Play na koniec 2023 roku miała 2,06 mln klientów usług stacjonarnych i dla domu, do których zaliczane są m.in. usługi telewizyjne, w tym oferowane dotychczas przez UPC. Z ich sprzedaży osiągnęła 1,96 mld zł.
Grupa Play w roku 2023 zanotowała 9,8 mld zł całkowitych przychodów, czyli o 9,6 proc. więcej, niż w 2022. Przychody z usług stacjonarnych i dla domu - do których zaliczane są usługi telewizyjne oraz internetu stacjonarnego - były wyższe o 39,7 proc.
Na koniec grudnia grupa odnotowała 13,1 mln aktywnych klientów mobilnych (łącznie kontraktowych i prepaid), czyli o 2,6 proc. więcej, niż rok wcześniej oraz 2,06 mln klientów usług stacjonarnych i usług dla domu (o 6,3 proc. więcej).
"Wzrost bazy klientów w segmencie usług Home (przyrost netto o 38 tysięcy klientów w Q4 2023 oraz 122 tysiące w całym 2023 r.) został częściowo osiągnięty poprzez nabycie lokalnych operatorów usług typu Home" - podano w sprawozdaniu.
W zeszłym roku Play kupił m.in. śląskiego operatora Syrion.
Z kolei 22 września 2021 roku P4 - operator sieci Play - podpisał umowę kupna wszystkich udziałów w UPC Polska z grupy Liberty Global za 7 mld zł. Transakcję sfinalizowano na początku kwietnia 2022 roku.
(MNIE, 15.03.2024)