Serwis SwipeTo.pl zniknął z sieci. Poprzednie władze TVP wydały na niego 35 mln zł
W całym 2023 roku serwis SwipeTo.pl odwiedziło zaledwie 660 tys. internautów (screen Swipeto.pl)
Telewizja Polska po ponad półtora roku zamknęła serwis SwipeTo.pl adresowany do Generacji Z. Na projekt poprzednie władze TVP wydały 35 mln zł.
Internauci, wchodzący na stronę Swipeto.pl, przekierowywani są obecnie do serwisu Vod.tvp.pl.
SwipeTo.pl powstał w październiku 2022 roku. Publikowane w serwisie treści dotyczyły tematów o charakterze popkulturowym, takich jak muzyka, sport, gaming, film i serial, moda, ale też zdrowie psychiczne, ekologia i nowe technologie. Miał to być lifestylowy projekt adresowany do Generacji Z. W całym 2023 roku serwis - jak przekazała "Presserwisowi" spółka - odwiedziło zaledwie 660 tys. internautów.
Likwidator TVP Daniel Gorgosz w rozmowie z "Dziennikiem Gazetą Prawną" wskazał stworzenie SwipeTo.pl jako jedną z wielu nietrafionych inwestycji poprzednich władz spółki.
"Koszt wyniósł 35 mln zł, a efekt końcowy jest żaden. Pieniądze wyrzucono w błoto! Wie pan, gdzie pracowała redakcja tego portalu? W specjalnie wynajmowanym lokalu w Hali Koszyki Nie mogli robić tego w budynkach przy ul Woronicza mimo że mamy tutaj 15 ha do dyspozycji bo podobno młodzi ludzie wstydzili się telewizji. Nikt nie liczył się z kosztami, bo wiadomo było, że i tak co roku przyjdzie rekompensata" - komentował Daniel Gorgosz.
Powstanie SwipeTo.pl skrytykowała również Najwyższa Izba Kontroli. "Utworzenie serwisu i aplikacji SwipeTo przebiegało w sposób nierzetelny i niegospodarny" - oświadczył NIK.
(KOZ, 08.03.2024)