Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 28, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ile TVP wydała za pośrednictwem Sigmy Bis, agencji spółek Skarbu Państwa

Sigma Bis to agencja należącą do państwowych spółek (fot. materiały prasowe)

Telewizja Polska poinformowała o wykonaniu umowy na planowanie i zakup mediów prze Sigmę Bis. 

Podpisana w sierpniu 2022 roku umowa z Sigmą Bis opiewała na 35 mln zł i miała obowiązywać przez 12 miesięcy. Jednak 27 stycznia 2023 roku TVP podpisała kolejną umowę z Sigmą Bis - jej wartość wyniosła 28 mln zł, a następnie w czerwcu 2023 roku jeszcze jedną (obowiązywała do 17 listopada 2023 roku).

Łącznie za pośrednictwem Sigmy Bis telewizja publiczna wydała na reklamę 63,5 mln zł.

We wrześniu ub.r. Sigma Bis brała udział w kolejnym przetargu TVP, ale przegrała i budżet telewizji przejęła agencja Value Media, która pracowała dla TVP do 2022 roku.

Agencja mediowa Sigma Bis to spółka utworzona przez Orlen i Grupę PZU – Orlen ma 66 proc. udziałów, a PZU – 34 proc. Rozpoczęła działalność pod koniec 2019 roku.

W 2020 roku właściciele Sigmy Bis zaczęli przenosić do niej obsługę mediową swoich spółek (Orlen, PZU, Link4), pierwsze zlecenia Sigmy Bis pochodziły z NBP i PZU Zdrowie. Docelowo Sigma Bis miała oferować usługi także podmiotom zewnętrznym, startując w przetargach zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym, ale ma na koncie tylko współpracę z FoodCare (projektowo), Cechini Muszyna Dystrybucja i Perła Browary Lubelskie (digital). W jej portfolio przez kolejne lata znalazły się za to m.in. Totalizator Sportowy, Poczta Polska, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Telewizja Polska, Bank Pekao, LOT, Narodowe Centrum Kultury, PARP, PKP Intercity, Centrum Nauki Kopernik, Instytutu Książki, Urząd Transportu Kolejowego, ministerstwa, państwowe fundacje i organizacje rządowe.

Ewa Góralska, managing director MullenLowe Media Hub, oceniała niedawno w Press.pl, że działalność Sigmy Bis była dla agencji mediowych destrukcyjna. – Zagarnęli ten kawałek rynku, który wprawdzie dla nikogo nie był kluczowy, ale jednak był przedmiotem zainteresowania wielu firm. Pojawienie się Sigmy Bis znacznie ograniczyło możliwości innych agencji mediowych, jeśli chodzi o szanse wygrania tych klientów i to wcale nie dlatego, że Sigma Bis była lepsza.

(KAP, 28.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.