"Polityka" najlepiej sprzedającym się tygodnikiem w 2023. Wyniki poprawił tylko "Newsweek"
Średnia sprzedaż "Polityki" wyniosła w 2023 roku 81 834 egz.
W 2023 roku tygodnik "Polityka" obronił pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży tygodników opinii. Jednak średnią sprzedaż poprawił tylko „Newsweek Polska” – wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa.
Średnia sprzedaż "Polityki" (Polityka) wyniosła w ub.r. 81 834 egz., co w porównaniu z 2022 rokiem stanowi spadek o 7,9 proc. Sprzedaż e-wydań "Polityki" spadła natomiast o 0,4 proc.
Czytaj też: "Tygodnik Podhalański" uświadamia Węgrów na temat wojny w Ukrainie
Kolejne tytuły w zestawieniu to:
• "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą 62 983 egz. (wzrost o 1,8 proc., sprzedaż e-wydań wzrosła o 101,1 proc.)
• "Sieci" (Fratria) – 28 984 egz. (spadek o 7,1 proc, sprzedaż e-wydań wzrosła 4,5 proc.)
• "Do Rzeczy" (Orle Pióro) – 27 666 egz. (spadek o 6,4 proc., sprzedaż e-wydań wzrosła o 4,3 proc.)
• "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) – 21 621 (spadek o 5,1 proc, wzrost sprzedaży e-wydań o 22,4 proc.)
Czytaj też: "Tygodnik Powszechny" zakończył wdrażanie CMS. Zainteresowana m.in. "Krytyka Polityczna"
• "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 17 796 egz. (spadek o 7,9 proc., spadek sprzedaży e-wydań o 5,6 proc.)
• "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) – 11 903 egz. (spadek o 4,2 proc.).
"Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) sprzedawał średnio 62 813 egz. (spadek o 18,6 proc, spadek sprzedaży e-wydań o 11,2 proc.), a tygodnik z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) – w 149 346 egz. (spadek o 10,5 proc.).
Suma rozpowszechnionych tygodników opinii w 2023 roku to 23 628 793 egz.
Czytaj też: Co by było, gdyby WP lub ZPR Media przejęły Polska Press. "Silna konkurencja, zawirowania"
(MZD, 24.02.2024)