Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Na Press.pl na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" wracamy na Państwa skrzynki w poniedziałek  |  Masz już "Presserwis"? To codzienny newsletter, który dostaniesz rano na swoją skrzynkę pocztową  |  Publikujemy tam kilkadziesiąt mniejszych i większych materiałów o mediach i reklamie – newsów, analiz, opinii  |  To tematy, o których potem mówią inni  |  Możesz zamówić "Presserwis" – kliknij tutaj  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 11, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Znak najwyższej jakości

O źródłach sukcesu reklamowego „Vogue Polska”, priorytetach we współpracy z marketerami i rozwoju oferty do nich adresowanej mówi DOMINIKA JÓŹWIAK , dyrektorka biura reklamy „Vogue Polska”

W 2023 roku „Vogue Polska” został niekwestionowanym liderem sprzedaży reklamy prasowej, jednocześnie podwajając wpływy z niej rok do roku. Co stoi za sukcesem tego tytułu?

Po pierwsze, postrzegamy Vogue’a jako markę, a nie jedynie tytuł prasowy, dlatego budujemy swoje działania poprzez całościowe rozwijanie i umacnianie brandu Vogue Polska. W czasach gdy inne wydawnictwa konsolidują się i zamykają tytuły, jednocześnie nadal mając w portfolio konkurencyjne wobec siebie marki, zbudowaliśmy biznes, rozszerzając nasze portfolio w ramach jednego brandu, oferując szeroki wachlarz możliwości kontekstowych, reklamowych i komunikacyjnych, zdecydowanie wykraczający poza standardowe ramy tytułu prasowego, dzięki wydaniom specjalnym wpisując się w powstałe nisze.

Po drugie, wprowadzanie nowej marki na rynek medialny w drugiej dekadzie XXI wieku nie miałoby sensu, gdyby była to kalka tego, co już na nim jest. Wyróżniamy się na polskim rynku jakością, która jest podstawowym wyznacznikiem wszystkiego, co tworzymy. Postawiliśmy na autorskie treści, niepowtarzalne sesje i materiały realizowane na całym świecie. Od początku istnienia rozwijamy serwis internetowy, jakiego na polskim rynku jeszcze nie było – z ambitnymi treściami, bazujący nie na odsłonach, lecz na zaangażowaniu i pozyskiwaniu lojalnych użytkowników zasięgowymi social mediami.

Po trzecie, korzystamy z tego, że mamy dostęp za kulisy światowej mody, słyniemy również z tworzenia eventów, które dla wielu stały się wyznacznikiem jakości i źródłem inspiracji do ich własnych wydarzeń. Takie środowisko zapewniło odpowiedni kontekst do promowania czy komunikowania dla naszych klientów. To także źródło wzrostów w czasie, kiedy rynek wydawniczy boryka się raczej ze spadkami.

Press

Sukces „Vogue Polska” nie byłby możliwy bez wspaniałego, zaangażowanego zespołu, który tworzy te markę od strony redakcyjnej, reklamowej i marketingowej. Jest między nami synergia, rozumiemy, że utrzymanie jakości, z której słyniemy, nie zawsze oznacza podążanie najłatwiejszą dostępną drogą. Ta strategia się sprawdza, a klienci ją doceniają, często powierzając nam swój budżet na dłuższy czas i w różnych obszarach.

Sukces to też ogromna zasługa całego biura reklamy. Mam szczęście pracować z wyjątkowym zespołem z dużym doświadczeniem, a jednocześnie kreatywnym i niestandardowym podejściem do powierzanych mu projektów.

Press

Dominika Jóźwiak

Czym wyróżniają się relacje „Vogue Polska” z partnerami reklamowymi?

Przez ostatnie sześć lat zapracowaliśmy na zaufanie partnerów reklamowych. Widzą, że treści, które dostarczamy, są wyjątkowe i jakościowe – tworzą doskonałe tło do promowania ich marek czy produktów, zapewniając im odpowiednie pozycjonowanie. Dzięki temu z wieloma klientami pracujemy na podstawie rocznych kontraktów, co pozwala nam na zachowanie płynności i ciągłości działań komunikacyjnych oraz konsekwentne realizowanie ich strategii. W wielu przypadkach partnerzy, którzy raz zdecydowali się nam zaufać, są na tyle zadowoleni z efektów współpracy, że decydują się na powierzanie nam kolejnych budżetów – na przykład rozbudowując tradycyjne produkty reklamowe o event marketing czy działania stricte produkcyjne, choćby stworzenie kampanii wizerunkowej czy wideo.

Dla mnie osobiście niezwykle ważne są relacje z partnerami biznesowymi. Zależy mi, żeby każdy klient niezależnie od wysokości budżetu, z którym do nas przychodzi, został potraktowany indywidualnie i wiedział, że może liczyć na nasze wsparcie – zarówno w czasach prosperity, jak i w trudniejszych dla jego marki momentach.

Dla naszych partnerów biznesowych ważne jest to, że „Vogue Polska” ma unikatową grupę odbiorców – wykształconą, zamożną, pochodzącą z dużych miast. A przede wszystkim lojalną i zaangażowaną – taką, która nam ufa i podąża za kolejnymi numerami, publikacjami online czy projektami specjalnymi. Jako „Vogue” mamy też dostęp do wielu zasobów, które nie są standardem na polskim rynku wydawniczym – siatkę międzynarodowych współpracowników i dostęp do powszechnie uznanych instytucji. Wspieramy wydarzenia kulturalne – w ostatnim czasie były to: premiera „Kobiety z…” Małgorzaty Szumowskiej i Michała Englerta na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji czy wystawa Małgorzaty Mirgi-Tas podczas La Biennale w Wenecji. W Polsce angażujemy się w inicjatywy związane z rzemiosłem, dostępem do edukacji seksualnej (od lat jesteśmy partnerem Sexed.pl) czy wystawy w publicznych i niepublicznych galeriach i muzeach. Organizujemy konferencję Business Fashion Environment Summit poświęconą zrównoważonemu rozwojowi, w której udział biorą czołowi eksperci z całego świata. Nieustannie pilnujemy, żeby nasze logo przy danym wydarzeniu czy inicjatywie stanowiło stempel jakości. Nasi klienci wiedzą, że inwestują nie tylko w wysokie standardy i dotarcie do odpowiedniego klienta. Wybierając nas, inwestują w markę, która wspiera wiele ważnych i długofalowych przedsięwzięć.

Czym wyróżniają się produkty reklamowe „Vogue Polska”?

Indywidualnym dopasowaniem przy jednoczesnym szerokim portfolio. Jako wydawnictwo oferujemy produkty 360˚ – budowaliśmy te kompetencje przez ostatnie lata, dzisiaj nasza oferta jest najbogatsza na rynku. W obrębie magazynu poza głównym grzbietem stworzyliśmy wydania specjalne: „Vogue Polska Sport & Wellness”, „Vogue Polska Living”, „Vogue Polska Beauty”, „Vogue Polska Leaders” i „Vogue Polska Travel”. Każdy z tych periodyków poszerza naszą grupę docelową – również o mężczyzn, wypełniając nisze po tytułach, które często zniknęły z rynku, pozostawiając czytelników bez produktu, do którego byli przyzwyczajeni, a reklamodawców bez możliwości dotarcia do nich.

W digitalu oferujemy formy, które są zarówno wizerunkowe, jak i zasięgowe, na przykład reklamy natywne z gwarancją zasięgu, które wprowadziliśmy jako jedni z pierwszych, czy kreacje wizerunkowe o odpowiednim pozycjonowaniu. Tworzymy też formy wideo, lookbooki i artykuły, w których stawiamy na visual storytelling. Podcasty to kolejny sukces naszego wydawnictwa i w nich również jest miejsce dla naszych klientów reklamowych, którzy bardzo chętnie z tego korzystają.

Dużym obszarem wzrostu są dla nas eventy, zarówno własne, jak i te, które zaczynamy produkować pod potrzeby klientów, oraz custom publishing. Chociaż myślę, że są to usługi nie tyle custom, ile tailor made. I to z metką Vogue Polska.

Co najważniejsze, każdy klient może otrzymać u nas ofertę złożoną z dowolnych komponentów. Taką, która w pełni sprosta jego oczekiwaniom i odpowie na brief. Często takie niestandardowe podejście prowadzi do niesamowitych efektów, nagradzanych podczas najważniejszych branżowych konkursów.

Na czym polegają takie niestandardowe działania?

Tworząc na przykład projekty custom publishing, nie robimy ich anonimowo, a podpisujemy się pod nimi, tak jak w ostatnim projekcie w ramach współpracy z marką Douglas, magazynie „Powered by Vogue Polska”, który dla niej stworzyliśmy. To samo dotyczy wydarzeń, które realizujemy dla klientów – mowa tu zarówno o eventach wizerunkowych, jak i tych bardziej konsumenckich. „Powered by Vogue Polska” to symbol jakości, który pojawia się pod wybranymi projektami. To obszar, który obecnie rozwijamy najszybciej, czując, że w pełni realizujemy w nim nasze ugruntowane doświadczenie i kompetencje.

Jakie jeszcze obszary wzrostu widzi pani przed Vogue Polska?

Nasi klienci często przychodzili do nas z prośbą o poradę, kto może stworzyć dla nich kampanie, strony internetowe czy wydarzenia, które będą miały taką jakość jak te przygotowane pod brandem Vogue Polska. Na pewnym etapie wydało nam się oczywiste, że zamiast odsyłać ich do zewnętrznych podwykonawców, chętnie zajmiemy się tymi projektami. Dlatego coraz aktywniej działamy w obszarze produkcyjnym – zwłaszcza że to nasze realizacje zostały wskazane jako referencje.

Nasze dotychczasowe działania z zakresu custom publishingu zbierają niezwykle pozytywne recenzje, co jest dobrym prognostykiem na ten rok. Coraz śmielej patrzymy też na formaty wideo. Mamy w zanadrzu jeszcze wiele rozwiązań, które pozwolą nam utrzymać tytuł lidera.

(11.03.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.