Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 14, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP nie zmieni logo i oprawy graficznej. Eksperci: "To zbyt kosztowne i ryzykowne"

Zmodyfikowana została nieco oprawa graficzna TVP Info, ale wykorzystywane jest w niej stare logo (screen: TVP Info)

Postulaty, by Telewizja Polska odcięła się od niesławnego okresu swojej działalności w czasie rządów Prawa i Sprawiedliwości radykalnie zmieniając logo i wyróżniające ją elementy oprawy graficznej, raczej nie zostaną zrealizowane. Eksperci wskazują, że byłoby to zbyt kosztowne i ryzykowne.

Postulaty radykalnej zmiany logo TVP, a także rebrandingu kanału TVP Info pojawiały się już pod koniec ub.r. Serwis OKO.press jeszcze przed 20 grudnia 2023 roku, czyli przed wprowadzeniem nowych władz do TVP, pisał, że nazwa TVP Info ma być zmieniona na TVP 24.

Nie ma planów zmiany oprawy

Po rozpoczęciu procesu likwidacji TVP używane są te same wersje logo telewizji, które obowiązywały wcześniej. Natomiast "Wiadomości" zmieniły nazwę na "19.30" i program nadawany jest z inną oprawą graficzną. Zmodyfikowana została też oprawa graficzna TVP Info, lecz wykorzystywane jest w niej stare logo.

Czytaj też: Mateusz Matyszkowicz według sądu rejestrowego wciąż jest prezesem TVP

Czy obecne logo, a także oprawa graficzna programu "19.30" oraz kanału TVP Info będą jeszcze zmieniane? – Na razie o takich planach nie słyszałem – odpowiada Grzegorz Sajór, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej.

Eksperci uważają, że radykalne zmiany w oprawie graficznej i logo TVP, które miałyby podkreślić odcięcie się od niedawnej, niechlubnej przeszłości nadawcy, nie jest dobrym pomysłem.

"Zbyt ryzykowne działanie"

– Zmiana samego logo byłaby bardzo kosztowna – wskazuje medioznawca, prof. UW Tadeusz Kowalski, członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. – Drobne zmiany w logo były wprowadzane, gdy byłem członkiem rady nadzorczej TVP (lata 2005-2008 – przyp. red.). Przemalowanie niektórych samochodów należących do ośrodków regionalnych było niekiedy droższe niż wartość tych samochodów. TVP po ostatnich zmianach straciła sporo widzów i do odzyskania ich potrzebne będą działania marketingowe. Lepiej na to przeznaczyć pieniądze niż na zmianę logo – uważa prof. Kowalski.

Czytaj też: Paulina Stolarek-Marat pokieruje radiową Jedynką. Zostanie dyrektorką-redaktorką naczelną

– Jestem przeciwny takim zmianom, bo to byłoby ryzykowne działanie – przyznaje Juliusz Braun, były prezes TVP. – Łatwiej widzów stracić niż pozyskać. Zmiany w logotypie i oprawie graficznej mogłyby spowodować utratę części widzów – dodaje Braun.

Próbę zmiany logo TVP podejmował już na początku 2021 roku ówczesny prezes Jacek Kurski. W zaprojektowanym wówczas logotypie zniknąć miały charakterystyczne kwadraty, w które od ponad 20 lat wpisane są litery "TVP". Zmiana logo miała podkreślać przemiany, jakim telewizja publiczna była poddawana od 2016 roku. Ostatecznie nowy logotyp pojawiał się m.in. w TVP Sport, a potem wprowadzanie zmian wstrzymano.

Czytaj też: Jacek Czarnecki z Radia Zet zostanie wicedyrektorem radiowej Jedynki

(MAK, 14.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.