Super Bowl z rekordową widownią. Drugi najchętniej oglądany program w historii USA
(screen: YouTube/CBS Sports)
Super Bowl pobił w tym roku kolejny rekord oglądalności. Wynikiem 123,4 mln widzów poprawił o 7 proc. ubiegłoroczny rezultat. Wynik został osiągnięty dzięki transmisji w sieciach telewizyjnych CBS, serwisie Paramount+, a także Nickelodeon, Univision, CBS Sports i podmiotach związanych z NFL (National Football League), w tym NFL+.
Sama CBS przyciągnęła ok. 112 mln widzów – najwięcej w historii pojedynczej sieci telewizyjnej w USA. Dane pochodzą z Nielsen Fast Nationals i Adobe Analytics.
Ubiegłoroczny mecz w Fox Television Network i innych platformach cyfrowych zgromadził 115,1 mln widzów.
Czytaj też: Celebryci królowali w reklamach przy Super Bowl. DeVito, Schwarzenegger, Beyoncé i inni
"Super Bowl LVIII" pomiędzy Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers, który zakończył się dogrywką, zapewnił Chiefs kolejne mistrzostwo ligi futbolu amerykańskiego.
CBS Sports twierdzi, że 202,4 mln widzów obejrzało całość lub część Super Bowl LVIII we wszystkich transmitujących to wydarzenie stacjach (także poza USA), co też stanowi najwyższą liczbę widzów w historii. To o 10 proc. więcej, niż w zeszłym roku (184 mln).
EDO Ad EnGage twierdzi, że Super Bowl LVIII przyciągnął szacunkowo 757,2 mln dol. z ogólnokrajowych reklam telewizyjnych, generując 10,6 mld wyświetleń w 87 emisjach komercyjnych.
Czytaj też: Paramount Global zwalnia 800 pracowników. Spółka chce powrócić do wzrostu zysków
Trzej najlepsi reklamodawcy Super Bowl wydali na wydarzenie szacunkowo 35 mln dol. każdy – Temu, Verizon Wireless i Universal Pictures. Dane obejmowały wydatki na reklamę w godzinach największej oglądalności i analizę po grze.
Na liście 25 najchętniej oglądanych programów telewizyjnych w historii Stanów Zjednoczonych znalazło się 19 Super Bowl, a tegoroczne wydarzenie na drugiej pozycji. Nadal na czele historycznych amerykańskich transmisji znajduje się lądowanie Apollo 11 na Księżycu w 1969 roku – z ok. 150-milionową widownią.
Czytaj też: "Tucker Carlson to pożyteczny idiota". CNN, "NYT" i BBC komentują wywiad z Putinem
(MAC, 14.02.2024)