Kantar Media: SkyShowtime wydał na reklamę w Polsce najwięcej ze wszystkich platform streamingowych
Kampanie reklamowe SkyShowtime warte były cennikowo 86,9 mln zł (fot. materiały prasowe)
W 2023 roku spośród serwisów streamingowych najwięcej na reklamę w innych mediach przeznaczyła platforma SkyShowtime, która działa w Polsce od ub.r.
Z udostępnionych "Presserwisowi" danych firmy Kantar Media (nie uwzględniają one rabatów i wydatków na internet) wynika, że wartość reklamy SkyShowtime wyniosła 86,9 mln zł. Serwis przeprowadził m.in. kampanię wprowadzającą na rynek i promocję serialu z Borysem Szycem "Warszawianka".
- Amazon
Amazon na reklamy Prime Wideo wydał 78,5 mln zł, czyli o 42,7 proc. więcej, niż w 2022 roku. Platforma promowała m.in. film dokumentalny o Robercie Lewandowskim i program "LOL: Kto Się Śmieje Ostatni".
- Disney+
Niewiele mniej - 75,2 mln zł - pochłonęły kampanie Disney+. Wydatki na reklamy serwisu ograniczono jednak o 17,8 proc. w porównaniu z 2022 rokiem.
- Netflix
Netflix przeznaczył na reklamy w innych mediach 58,5 mln zł, czyli o 3,1 proc. więcej, niż rok wcześniej.
- Canal+ Online
Kampanie Canal+ Online - zarówno platformy, jak i telewizji przez internet - warte były 46,1 mln zł (spadek o 54 proc.).
- Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery ograniczył wydatki zarówno na reklamy HBO (o 22,5 proc.) - do 18,9 mln zł, jak i Playera (o 35,4 proc.) - do 11,5 mln zł.
- Viaplay
Viaplay, który zapowiedział wycofanie z Polski, przeznaczył na kampanie 4,1 mln zł, podczas gdy w 2022 roku - 27,5 mln zł (spadek o 85,2 proc.).
- Polsat Box Go
Z kolei kampanie Polsat Box Go były warte cennikowo 5,7 mln zł (o 4,2 proc. mniej).
(KOZ, 08.02.2024)