W styczniu liderem wśród kanałów dziecięcych był Nick Jr.
Wśród wszystkich widzów powyżej czwartego roku życia pierwszy Nick Jr. miał średnio 0,29 proc. udziału (screen: YouTube/MarcinTV Nagrania telewizyjne)
W styczniu liderem kanałów dziecięcych był Nick Jr. Na drugie miejsce spadł naziemny TVP ABC.
Wśród wszystkich widzów powyżej czwartego roku życia pierwszy Nick Jr. (Paramount Global) miał średnio 0,29 proc. udziału, po spadku z 0,43 proc. w styczniu 2023 roku. Drugi TVP ABC (Telewizja Polska) zanotował spadek z 0,56 proc. do 0,26 proc.
Na początku września 2023 doszło do zmiany multipleksu naziemnego, na którym nadaje TVP ABC. Stacja została przeniesiona z pierwszego do szóstego multipleksu, zarządzanego samodzielnie przez TVP. U niektórych widzów wymagało to ponownego wyszukania kanałów. W innym wypadku zamiast TVP ABC mieli tylko czarny ekran. Z kolei w połowie grudnia stację przeniesiono z szóstego na trzeci MUX, do połowy stycznia kontynuując równoległą emisję na MUX 6. Ta zmiana ponownie mogła wiązać się z koniecznością wyszukania kanałów.
W czołówce stacji dla dzieci znalazły się także: MiniMini+ (Canal+ Polska) - 0,21 proc. (wzrost z 0,18 proc.), Disney Junior (The Walt Disney Company) - 0,18 proc. (spadek z 0,25 proc.), Polsat JimJam (Polsat JimJam Limited) - 0,17 proc. (w górę z 0,13 proc.), Cartoon Network (Warner Bros. Discovery) - 0,15 proc. (spadek z 0,17 proc.), Cartoonito, który do połowy marca 2023 nadawał jako Boomerang (Warner Bros. Discovery) - 0,14 proc. (wzrost z 0,11 proc.), BBC CBeebies (BBC Studios) - 0,11 proc. (wzrost z 0,08 proc.) i Nickelodeon (Paramount Global) - 0,11 proc. (spadek z 0,23 proc.).
Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 pierwszy był Nick Jr. - 0,32 proc. (spadek z 0,47 proc.), a dalej znalazły się MiniMini+ - 0,26 proc. (wzrost z 0,19 proc.) i Polsat JimJam - 0,26 proc. (wzrost z 0,16 proc.). TVP ABC był czwarty - 0,23 proc. (w dół z 0,55 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(MNIE, 08.02.2024)