Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 11, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Powstało Stowarzyszenie Ludzi Mediów Woronicza 17. W zarządzie legenda telewizji

- Trwają pracę nad nową ustawą medialną. Chcemy brać udział w pracach nad nią. Pracowaliśmy nie lata, a dekady w TVP - mówi rzeczniczka nowego stowarzyszenia (fot. Piotr Molęcki/East News)

Powstało Stowarzyszenie Ludzi Mediów Woronicza 17 - dowiedział się "Presserwis". Jego twórcy chcą mieć wpływ na zmiany w mediach publicznych.

- Chcemy być podmiotem w dyskusji na temat przyszłości Telewizji Polskiej. Za ostatniej władzy, ale i wcześniej, o mediach publicznych decydowali politycy, a społeczeństwo - widzowie i twórcy - mieli głos znikomy albo żaden - mówi "Presserwisowi" Beata Harasimowicz, rzeczniczka stowarzyszenia.

Czytaj też: Polskie Radio rezygnuje z Polska Press, bo „radio zatrudnia znakomitych dziennikarzy”

- Trwają pracę nad nową ustawą medialną. Chcemy brać udział w pracach nad nią. Pracowaliśmy nie lata, a dekady w TVP. Znamy tę firmę od środka, dlatego uważamy, że nas głos jest ważny. Uspołecznienie i odpolitycznienie mediów publicznych - oto co nam przyświeca - opowiada Beata Harasimowicz. I deklaruje: - Będziemy reprezentować środowisko twórców telewizyjnych - nie tylko dziennikarzy, ale też producentów, realizatorów, montażystów.

Prezeską stowarzyszenia została Barbara Bilińska, w przeszłości wicedyrektorka TVP 2 i dyrektorka biura handlu TVP, a także dyrektorka programowa Telewizji WP i dyrektorka kanałów Discovery Networks na Europę Środkową.

W zarządzie zasiadają również:

  • Jacek Snopkiewicz (w TVP pracował m.in. jako dyrektor Akademii Telewizyjnej, szef TVP Info, dyrektor TAI),
  • Jacek Dybowski (wieloletni realizator telewizyjny TVP)
  • oraz Marcin Wojewódka (radca prawny, założyciel i wspólnik Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy).

Inicjatorem spotkań, podczas których pojawił się pomysł wspólnej inicjatywy, był Janusz Daszczyński, były prezes TVP. Daszczyński jest jednym z członków stowarzyszenia.

Warto dodać, że przedstawiciele twórców, zrzeszeni w Grupie Inicjatywnej Twórców Telewizyjnych, spotkali się we wtorek z marszałkinią senatu Małgorzatą Kidawą-Błońską. Przedstawili jej propozycje zmian w Telewizji Polskiej, m.in. wydzielenia Telewizyjnej Agencji Informacyjnej z TVP.

O tym spotkaniu piszemy dziś w Presserwisie.

(KOZ, 11.01.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.