Wartość Twittera od wykupu przez Muska spadła o prawie trzy czwarte. Z 44 na 12,5 mld dol.
Tak duża utrata wartości platformy X zaskoczyła także samego Muska (fot. Wikimedia Commons/Steve Jurvetson)
Według funduszu inwestycyjnego Fidelity – udziałowca X Holdings – serwis X (wcześniej znany jako Twitter) stracił 71,5 proc. wartości od kwietnia 2022 roku, kiedy Elon Musk rozpoczął starania o wykup platformy.
Fidelity – który wniósł ponad 300 mln dol. do operacji przejęcia Twittera przez Muska za 44 mld – dowodzi, że działania nowego właściciela przyniosły serwisowi pogorszenie koniunktury. Po zwolnieniu większości moderatorów treści na platformie gwałtownie wzrosła liczba treści nienawistnych i wprowadzających w błąd. Musk przywrócił także szereg zablokowanych kont należących m.in. do byłego amerykańskiego prezydenta Donalda Trumpa i Alexa Jonesa, którego uznano za winnego zniesławienia rodzin ofiar strzelaniny w szkole Sandy Hook.
Czytaj też: Elon Musk przeklina reklamodawców, którzy odeszli z X. "Idźcie się pier....ć"
Liczba miesięcznych użytkowników X spadła w ciągu ostatniego roku o ok. 15 proc., a najwięksi partnerzy reklamowi aplikacji porzucili lub wstrzymali wydatki na reklamę. Niektóre duże firmy, takie jak Disney i Comcast, przekierowują obecnie swoje budżety reklamowe do konkurencyjnych aplikacji społecznościowych. Dzięki temu na LinkedIn ceny reklam wzrosły w ciągu ostatniego roku aż o 30 proc.
Najnowsze szacunki Fidelity wskazują, że wartość X wynosi teraz ok. 12,5 mld dol.
Czytaj też: Platforma X objęta dochodzeniem Komisji Europejskiej. Musk nie reagował na treści terrorystyczne
(MAC, 08.01.2024)