Warner Bros. Discovery i Paramount rozmawiają o fuzji. Chcą rywalizować z Netflixem
Kapitalizacja rynkowa Warner Bros. Discovery to 28,4 mld dol., a Paramount Global – 10,4 mld dol.
Warner Bros. Discovery prowadzi rozmowy z Paramount Global na temat możliwej fuzji. Jak wynika z doniesień portalu Axios, wstępne rozmowy dotyczą głównie tego, w jaki sposób firmy mogłyby rywalizować z największymi konkurentami na rynku platform streamingowych – Netflixem, Amazonem i Disney+.
Szef WBD David Zaslav i Bob Bakish z Paramount przez kilka godzin rozmawiali w siedzibie Paramount na Times Square w Nowym Jorku.
Czytaj też: Serial "Forst" z Borysem Szycem w Netflixie od 11 stycznia
W 2021 roku WarnerMedia połączyło się z Discovery, dzięki czemu powstało Warner Bros. Discovery. W listopadzie br. David Zaslav wspomniał inwestorom o możliwościach dalszego rozwoju. WBD nadal globalnie nie uruchomił swojej największej platformy – Max (w Polsce zadebiutuje w 2024 roku) – jednak rozważa już kolejną wielką transakcję. Paramount stara się rozwijać serwis Paramount+.
Warner Bros. Discovery wniósłby do wspólnego przedsięwzięcia takie sieci telewizyjne, jak: CNN, HBO, TNT, TBS, Discovery Channel, Cartoon Network, Food Network, HGTV, TLC. Natomiast Paramount: CBS, Comedy Central, MTV, Nickelodeon i BET (magnat medialny Byron Allen złożył ofertę kupna tej ostatniej za 3,5 mld dol.).
Kapitalizacja rynkowa Warner Bros. Discovery (właściciela m.in. polskiego TVN) wynosi 28,4 mld dol., a Paramount Global – 10,4 mld dol.
Czytaj też: Sky 9 stycznia przestanie emitować brytyjską wersję serwisu Peacock
(MAC, 02.01.2024)