Kanał CTV9 od Red Carpet Media Group ze zgodą na nadawanie na MUX 8
Red Carpet Media Group jest nadawcą kanałów Red Carpet TV i Red Top TV oraz właścicielem serwisu streamingowego Red Go (screen: YouTube/Red Carpet TV)
Red Carpet Media Group będzie mógł uruchomić na ósmym multipleksie kanał CTV9 - zdecydowała KRRiT.
Ma to być stacja filmowo-dokumentalna dla osób w wieku 30-80 lat. Jej nadawcą będzie spółka Red Carpet TV, zależna od Red Carpet Media Group. Była to jedna z dwóch propozycji złożonych w konkursie na wolne miejsca na MUX 8. Drugi wniosek - na stację filmowo-serialową RCTV, też od Red Carpet Media Group - został przez Krajową Radę odrzucony.
- Większość Rady odrzuciła propozycję kolejnego kanału filmowo-serialowego, stwierdzając, że oferta naziemnej telewizji cyfrowej jest już bogata w takie treści i nie jest konieczne jej multiplikowanie - wyjaśnia prof. Tadeusz Kowalski, członek KRRiT.
Leszek Kułak, główny akcjonariusz Red Carpet Media Group, tłumaczy, że oferta programowa kanału CTV9 będzie połączeniem pozycji filmowo-serialowych, filmów i serii dokumentalnych oraz audycji edukacyjnych i poradniczych. - Przystępując do konkursu ogłoszonego przez KRRiT, przygotowaliśmy kilka wariantów programowych dotyczących zawartości wyspecjalizowanego programu. Nasze oferty programowe uwzględniały oczekiwania widzów wyrażone w różnych badaniach prowadzonych w ostatnim okresie oraz nasze możliwości produkcyjne i posiadane zasoby programowe - mówi.
Po rozpoczęciu nadawania przez CTV9, co nastąpi po finalizacji formalności, m.in. podpisaniu umowy z Emitelem, operatorem multipleksu, na MUX 8 pozostaną jeszcze dwa wolne miejsca. Niewykluczone, że KRRiT rozpisze na nie kolejne konkursy. Wolne sloty pojawiły się dzięki przeniesieniu się kanałów TVP na własny MUX 6.
Obecnie na MUX 8 nadają: Zoom TV (Grupa Kino Polska), Metro (TVN Warner Bros. Discovery), Nowa TV (Grupa Polsat Plus) i Telewizja WP (Wirtualna Polska Media).
Spółka Red Carpet Media Group jest nadawcą kanałów Red Carpet TV i Red Top TV, dostępnych u operatorów płatnej telewizji, oraz właścicielem serwisu streamingowego Red Go. Po trzech kwartałach 2023 roku miała 8,63 mln zł przychodów i 2,99 mln zł zysku netto. Jej przychody rok do roku zwiększyły się o 30,2 proc., a zysk urósł o 22,8 proc.
(MNIE, KOZ, 21.12.2023)