Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 18, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Podsumowanie 2023 roku: Siedem kluczowych trendów monetyzacji mediów dla wydawców i dostawców treści

Koniec 2023 roku to dobry moment, by podsumować najważniejsze wydarzenia, które przez ten czas wpłynęły na świat mediów online. Z pewnością był to rok, w którym branża wykazała się niezwykłą odpornością na nieoczekiwane spowolnienie gospodarcze, ale także innowacyjnością, zwłaszcza w obszarze optymalizacji przychodów.

Era cookieless, pojawiające się nowe trendy czy rozwiązania jak CTV (Connected TV) to zmiany, które nie tylko wpływają na naszą teraźniejszość, ale również wyznaczają kierunki na przyszłość.

Dla zarządzających mediami cyfrowymi zrozumienie tych zmian, jest kluczowe dla utrzymania przewagi w dynamicznym ekosystemie reklamowym. Dla ułatwienia przygotowaliśmy listę siedmiu kluczowych tendencji, które ukształtowały świat wydawców online w 2023 roku:

1. Wzrost znaczenia bezpieczeństwa marki (brand safety)

Bezpieczeństwo marki było w mijającym roku w centrum uwagi branży. Jest ono związane z potrzebą jakościowego dziennikarstwa i wiarygodnych treści w sieci. Utrzymanie wysokich standardów redakcyjnych będzie kluczowe również w 2024 roku, tak aby zapewnić bezpieczne i wiarygodne rozwiązania mediowe zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców.

Około 40% marketerów z USA zakłada, że obawy związane z bezpieczeństwem marki wzrosną, co podkreśla kluczową rolę wydawców w tworzeniu bezpiecznego i przejrzystego środowiska reklamowego.

2. Zrównoważone i etyczne praktyki reklamowe 

Aktualnie obserwujemy wciąż rosnący trend zrównoważonych i etycznych praktyk w reklamie. Biznesy, które prowadzą swoje działania w taki sposób i rozumieją swój wpływ na środowisko, będą miały kluczowe znaczenie w 2024 roku. Ten trend jest odzwierciedlony w preferencjach konsumentów także w USA - 92 proc. z nich ufa markom, które są społecznie odpowiedzialne lub przyjazne dla środowiska, a 81 proc. klientów preferuje marketing i reklamę przyjazną dla środowiska

3. Modele subskrypcyjne i UX (user experience) 

Przez ostatni rok mogliśmy również zaobserwować wzrost stosowania przez wydawców modeli subskrypcyjnych, dzięki którym znacząco zasilają oni swoje przychody. Subskrypcje, czyli płatny dostęp do jakościowych treści bez reklam, stanowią drugie, często bardziej stabilne, źródło zysku dla wydawców niż reklamy, szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego. Warto więc inwestować w user experience swoich odbiorców - dobrym przykładem może być jeden z wydawców z USA z ponad 9,3 mln subskrybentów, który skutecznie wykorzystał ich do generowania przychodów z reklam w 2023 roku.

4. Świat bez plików cookie 

Wycofanie third-party cookies znacząco zmieniło ekosystem reklamy cyfrowej, zmuszając wydawców do przyjęcia strategii opartej na danych first-party i reklamie kontekstowej. Przystosowanie się do nowej rzeczywistości jednak postępuje powoli - ponad połowa (53 proc.) kampanii marketingowych online na świecie nadal polega na danych third-party. Kluczową kwestią na 2024 r. jest przygotowana strategia cookieless, która umożliwi płynne przejście w nowe realia i utrzymanie skuteczności reklamy. Bez tego wydawcy napotkają znaczące trudności w targetowaniu i personalizacji reklamy, co może prowadzić do zmniejszenia jej skuteczności oraz przychodów.

5. Algorytmy Meta i Google, a utrzymanie przychodów wydawców

Ostatni czas to dla wydawców również wyzwanie związane ze zmianami algorytmów na dużych platformach technologicznych. Po tym - gdy okazało się, że Meta i Google za darmo wykorzystywały treści tworzone przez lokalne media, zarabiając jednocześnie na ich wyświetlaniu - w wielu państwach wprowadzono regulacje nakazujące gigantom dzielenie się zyskiem z wydawcami newsowymi. Jednak ostatnie zmiany algorytmów powodowały zmniejszenie dostępności powierzchni reklamowej i przychodów wydawców, podczas gdy spadające stawki CPM dalej ograniczały ich zyski. Aby temu przeciwdziałać i odzyskać kontrolę nad danymi i źródłami przychodów, wydawcy powinni skupić się na tworzeniu wysokiej jakości treści, które ich odbiorcy cenią. Jest to szczególnie istotne w świetle ostatnich doniesień o tym, że platformy społecznościowe w Stanach Zjednoczonych są dłużne wydawcom informacyjnym między 11 a 14 mld dolarów rocznie, co podkreśla potrzebę regulacji modeli podziału dochodów.

6. Innowacyjne i interaktywne formaty wideo

W 2023 roku obserwowaliśmy wzmożone zapotrzebowanie na innowacyjne i angażujące, a przy tym nieintruzywne treści wideo. Takie treści wykazują bowiem o 52,6 proc. wyższy współczynnik zaangażowania niż treści statyczne (display). Angażujące formaty wideo stały się zatem niezbędnym narzędziem do przyciągania i zatrzymywania uwagi odbiorców. Co więcej, takie treści mogą być także wykorzystywane do zbierania cennych danych na temat zachowań użytkowników, dzięki którym możliwe jest budowanie przyszłych strategii contentowych, bez konieczności polegania na third-party cookies. W 2024 roku współpraca z partnerami, którzy mogą skutecznie dostarczać takie treści, będzie kluczowa dla poprawy zaangażowania użytkownika.

7. Monetyzacja powierzchni reklamowej CTV 

Wzrost popularności CTV na świecie (spowodowany globalnym wzrostem wydatków na reklamę o 19,6 proc. tylko w 2023 roku w USA) otwiera nowe możliwości monetyzacji także w Polsce. Wybór właściwego partnera do dostarczania powierzchni reklamowej w tym medium staje się kluczowy. Dzięki odpowiedniej współpracy marki mogą skutecznie targetować swój przekaz do grupy docelowej i dostarczać wysokiej jakości, adekwatne reklamy, które przemawiają do widzów. Prowadzi to do zwiększenia świadomości marki i ich zaangażowania.

Patrząc w przeszłość 

Patrząc na mijający rok, widać, jak wiele w ekosystemie mediów cyfrowych się zmieniło i nieustannie zmieniać się będzie. Sprawna adaptacja trendów, przygotowanie się na nadchodzące zmiany oraz współpraca z odpowiednimi partnerami to przepis na to, by skutecznie radzić sobie z wyzwaniami cyfrowego świata w 2024 roku i w kolejnych latach.

Skuteczniejsze działania reklamowe dla Twojej marki dzięki rozwiązaniom Teads 

Najnowocześniejsza technologia Teads w połączeniu z naszymi unikalnymi i bezpośrednimi partnerstwami z reklamodawcami, wydawcami, nadawcami i CTV, pozycjonuje nas jako wiodącego globalnego partnera w zakresie monetyzacji dla wydawców premium i dostawców treści na całym świecie. Powierzchnia reklamowa, którą zapewnia Teads, jest unikalna - nie korzystamy z danych third party ani SSP. Wymagane jest tylko wpisane ads.txt wyłącznie dla Teads.

Bazując na ponad 10-letnim doświadczeniu, Teads stawia na formaty nieintruzywne i angażujące użytkownika. Dostarczamy dopasowane do treści i jej czytelników reklamy, w odpowiednim kontekście reklamowym, co przekłada się na wydłużenie czasu oglądania, co z kolei zwiększa potencjał przychodów. Teads zapewnia czytelnikom wysokiej jakości doświadczenia reklamowe, przestrzegając standardów Coalition of Better Ads (inicjatywa międzynarodowych stowarzyszeń branżowych i firm z branży internetowej, której celem jest poprawa doświadczenia użytkowników z reklamami online poprzez opracowanie globalnych standardów, dostosowanych do oczekiwań konsumentów).

Jeśli chcesz wiedzieć, jak rozwijać swój biznes, skontaktuj się z nami aby uzyskać więcej informacji.

O Teads:

Teads to oparta na chmurze, wielokanałowa platforma, która umożliwia programatyczny zakup reklamy digitalowej w globalnym ekosystemie wysokiej jakości mediów cyfrowych. Jako kompleksowe rozwiązanie, platforma Teads umożliwia partnerom wykorzystanie technologii po stronie kupującego, sprzedającego oraz optymalizacji danych i sztucznej inteligencji.

Reklamodawcom i ich agencjom Teads oferuje jednoczesny dostęp do zakupu zasobów reklamowych najlepszych wydawców i dostawców treści na świecie. Dzięki globalnym partnerstwom medialnym, Teads umożliwia reklamodawcom i agencjom dotarcie do miliardów unikalnych użytkowników miesięcznie w bezpiecznym dla marki, odpowiedzialnym środowisku reklamowym, przy jednoczesnej poprawie efektywności i wydajności digitalowych transakcji reklamowych.

(18.12.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.