Nielsen: o blisko 4 proc. wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną w listopadzie

W listopadzie największe wpływy z reklam uzyskał Polsat (fot. Pexels.com)
W listopadzie 2023 roku cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 3,6 proc. w porównaniu z listopadem 2022 roku.
Z danych cennikowych Nielsen Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe wpływy z reklam uzyskał Polsat - 655 mln zł, co oznacza wzrost o 4,2 proc. Przychody cennikowe TVN spadły o 3,8 proc., do 412,6 mln zł.
Wpływy TVP 2 z reklam wyniosły 322,2 mln zł (wzrost o 23,4 proc.), a z TVP 1 - 303,3 mln zł (spadek o 35,1 proc.).
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył w listopadzie farmaceutyczny Aflofarm - cennikowa wartość jego kampanii wyniosła 157,6 mln zł (wzrost o 29 proc.). Wśród największych reklamodawców w telewizji były też: Lidl - 106,8 mln zł (wzrost o 75 proc.), Ferrero - 104,7 mln zł (wzrost o 2 proc.), Media Expert - 87 mln zł (wzrost o 71 proc.) i Polpharma - 80,9 mln zł (wzrost o 5 proc.).
Telewizje monitorowane przez Nielsena w listopadzie 2023 roku wyemitowały 4,2 mln spotów, tj. o 5,1 proc. więcej, niż rok wcześniej.
(KOZ, 13.12.2023)
