Disney+ i Hulu razem będą właścicielami najpopularniejszych tytułów w USA
Połączona aplikacja Disney+/Hulu będzie oferować 9 tys. różnych filmów i sezonów telewizyjnych
Według Ampere Analysis, katalog treści połączonej usługi Disney+ i Hulu Video on Demand (VoD), która ma wejść w życie na początku przyszłego roku, ustąpi jedynie Amazon Prime Video, a wyprzedzi Netflixa.
Zestawienie dotyczy 100 najpopularniejszych tytułów dostępnych na jednej platformie w Stanach Zjednoczonych. Połączona aplikacja Disney+/Hulu będzie oferować 9 tys. różnych filmów i sezonów telewizyjnych, jak sugeruje najnowsza analiza oferty Ampere. Stanie się tak nawet, jeśli ok. 300 tytułów będących własnością Comcast zostanie usuniętych z usługi. To sprawi, że całkowita oferta treści Disney+ i Hulu będzie mniejsza jedynie od 10 892 tytułów Amazon Prime Video i wyprzedzi 8391 tytułów Netflixa (stan na trzeci kwartał 2023 roku).
Joshua Rustage, analityk w Ampere Analysis, mówi: "Dzięki połączonej aplikacji oferującej Disney+ i Hulu, która ma zostać uruchomiona w USA na początku 2024 r., jej nowa, atrakcyjna oferta treści przesyłanych strumieniowo z pewnością wstrząśnie status quo. Rywale będą musieli zadbać o to, aby ich oferta pozostała konkurencyjna w miarę nasilania się walki o czas oglądania. Zwłaszcza, że potrzeba pozyskiwania środków na reklamy ma obecnie również kluczowe znaczenie dla miksu transmisji strumieniowej".
W trzecim kwartale 2023 r. Disney+ miał 17 ze 100 najpopularniejszych tytułów SvoD w Stanach Zjednoczonych, na czele z własną biblioteką filmów. W połączeniu z Hulu liczba ta wzrasta do 33, co daje wspólnemu podmiotowi największy łączny udział w najlepszych tytułach. Dla porównania, Netflix ma 29 tytułów, a maksymalnie miał 18.
W listopadzie Disney ogłosił, że przejmie 33 proc. udziałów w serwisie streamingowym Hulu należących do NBC Universal (należących z kolei do Comcast Corp.).
(MAC, 13.12.2023)