Mikołajkowy Blok Reklamowy Polsatu miał średnio 3,7 mln widzów. Ponad 2,2 mln zł na pomoc

Wysokość zebranych środków zależy od liczby widzów przed telewizorami (fot. materiały prasowe)
20. Mikołajkowy Blok Reklamowy śledziło w Polsacie średnio 3,7 mln widzów, co przełożyło się na kwotę ponad 2,2 mln zł na pomoc chorym dzieciom, podopiecznym Fundacji Polsat. W Wigilię charytatywny blok pokaże też TV Puls, a w Święta Bożego Narodzenia – TVP 1.
Blok Polsatu nadawano 6 grudnia od 18.45 do 19. Emitując go, stacja miała średnio 29,01 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, 32,41 proc. w komercyjnej 16-49 oraz 30,96 proc. w komercyjnej 16-59. Najwięcej widzów przyciągnął spot Polkomtelu z godz. 18.59 – średnio 3,97 mln.
Czytaj też: Prezydent Duda uniewinnił Jachowicza, którego skazano za zniesławienie prokuratora
Z kolei nadane po Mikołajkowym Bloku Reklamowym "Wydarzenia" miały w Polsacie średnio 2,8 mln widzów (odpowiednio 21,66 proc., 25,26 proc. i 24 proc.). Dla porównania, w listopadzie "Wydarzenia" gromadziły w Polsacie średnio 1,46 mln widzów.
Liczba zebranych środków zależy od liczby widzów przed telewizorami. Koszt emisji 30-sekundowego spotu wynosi 2 grosze za każdego widza, który go obejrzy.
W zeszłym roku 19. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało średnio ok. 3,2 mln widzów, co przełożyło się na 1,77 mln zł zebranych na rzecz podopiecznych Fundacji Polsat.
Z kolei Wigilijny Blok Reklamowy #TvPulsSeniorom ponownie nada TV Puls. Wpływy z emisji zostaną przekazane Fundacji TV Puls "Pod Dębem" na rzecz działań dla seniorów. Blok zostanie wyemitowany w niedzielę 24 grudnia o godz. 15.30 przed filmem "Królewna Śnieżka".
Czytaj też: Prezes Kamińska na odchodne daje pracownikom Polskiego Radia po 1,2 tys. zł na święta
Ponadto w Święta Bożego Narodzenia odbędzie się 31. edycja charytatywnej akcji Reklama Dzieciom, organizowanej przez biuro reklamy Telewizji Polskiej. Charytatywny blok reklamowy zostanie nadany w TVP 1 dwukrotnie – o godz. 20 zarówno 25, jak i 26 grudnia.
Pieniądze z tegorocznej edycji będą przeznaczone m.in. na wyposażenie sal rehabilitacyjnych, terapeutycznych oraz dydaktycznych, zakup sprzętu umożliwiającego podniesienie jakości życia dzieci i edukacji młodzieży niepełnosprawnej, doposażenie i rozszerzenie oferty edukacyjnej świetlic socjoterapeutycznych i szkolnych oraz organizację turnusów rehabilitacyjnych oraz wycieczek.
Dane: Nielsen Media.
Czytaj też: Dziennikarz Reutera Issam Abdallah "zabity przez izraelski pocisk czołgowy"
(MNIE, 08.12.2023)
