Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 22, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska miała dobry trzeci kwartał - głównie dzięki turystyce

"Chcemy, aby nasz rozwijający się za granicą biznes turystyczny był kołem zamachowym dla zagranicznej działalności reklamowej" - powiedział prezes spółki Jacek Świderski. (fot. materiały prasowe)

Wirtualna Polska Holding w trzecim kwartale 2023 roku miała 71,7 mln zł zysku netto - o 41 proc. więcej, niż rok wcześniej. Wpływ na dużą poprawę wyniku miał niemal trzykrotny wzrost zysków w segmencie turystyki.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy WP wyniosły w trzecim kwartale 405,3 mln zł (wzrost o 49,6 proc.), a zysk operacyjny 109,6 mln zł (wzrost o 65 proc.). Wynik EBITDA sięgnął 146,27 mln zł (wzrost o 63,8 proc.).

"Największy wpływ na wyniki miał niemal trzykrotny wzrost zysków w obszarze turystyki" - napisano w komunikacie zarządu poświęconym wynikom finansowym spółki.

Przychody Grupy WP ze sprzedaży w segmencie mediów wzrosły rok do roku o 21 proc. - do 165 mln zł, a turystyki - o 144 proc., do 186 mln zł. Pierwszy raz w historii holdingu przychody segmentu turystyki były wyższe od osiągniętych w segmencie mediów. To głównie za sprawą wzrostu sprzedaży zagranicznych wyjazdów za pośrednictwem Wakacje.pl i uwzględnienia przychodów przejętej równo rok temu Grupy Szallas, do której należy platforma do rezerwacji noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji.

"Chcemy, aby nasz rozwijający się za granicą biznes turystyczny był kołem zamachowym dla zagranicznej działalności reklamowej" - powiedział prezes Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.

Po trzech kwartałach 2023 roku spółka ma 121,6 mln zł zysku netto (spadek o 15,2 proc.) przy przychodach ze sprzedaży 1,075 mld zł (wzrost o 43 proc.). Zysk EBITDA to 318,64 mln zł (wzrost o 30 proc.).

Dług netto spółki na koniec września wynosił 545,5 mln zł (wzrósł o 128,8 mln zł w porównaniu z końcem czerwca).

Na zamknięciu wtorkowych notowań giełdy w Warszawie akcje WP kosztowały 122,80 zł - o 2 proc. więcej niż sesję wcześniej i o 21,6 proc. więcej niż na początku 2023 roku.

Grupa WP jest właścicielem portalu Wirtualna Polska, serwisu Pilot WP, Audioteki, prowadzi działalność e-commerce w branży turystycznej (Wakacje.pl, Grupa Szallas, Nocowanie.pl) i finansowej (Superauto.pl i Totalmoney.pl).

(GK, 22.11.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.