W grupie 15-24 najchętniej słuchane RMF FM i Eska. Radio Zet przed RMF Maxx
Słuchalność głównych anten Polskiego Radia nie przekroczyła 1 proc. wśród młodszych słuchaczy (fot. Pexels.com)
Wśród osób między 15. a 24. rokiem życia istotnie wzrosła słuchalność Radia Zet.
Z badania Radio Track realizowanego przez Kantar wynika, że w grupie wiekowej 15-24 lat w okresie kwiecień-wrzesień 2023 RMF FM uzyskał 27,5 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza spadek z 30,2 proc. Słuchalność Eski spadła z 24,1 proc. do 22,8 proc.
Czytaj też: Grupa ZPR Media rezygnuje z marki radiowej SuperNova. Chce rozwijać markę parasolową
Z 8,5 proc. do 14,6 proc. wzrósł natomiast udział Radia Zet. Zetka wyprzedziła RMF Maxx, które zanotowało spadek z 9,3 proc. do 8,3 proc. Piąte było Radio Vox FM z 3,7 proc. udziału (spadek z 4 proc.).
W pierwszej dziesiątce najchętniej słuchanych rozgłośni w grupie 15-24 lat znalazły się jeszcze:
- Antyradio – 3,1 proc. (spadek z 3,5 proc.),
- Radio Złote Przeboje – 2,5 proc. (wzrost z 1,7 proc.),
- regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 – 2,2 proc. (wzrost z 1,6 proc.),
- Meloradio – 1,6 proc. (wzrost z 0,6 proc.)
- i Radio Maryja – 1,4 proc. (wzrost z 1,2 proc.).
Słuchalność głównych anten Polskiego Radia nie przekroczyła 1 proc. wśród młodszych słuchaczy. Udziały radiowej Jedynki i radiowej Trójki wyniosły po 0,7 proc. – w przypadku Programu I oznacza to spadek z 0,9 proc., a Programu III – z 1,5 proc.
Czytaj też: Radio Kielce najwięcej czasu poświęca władzy. Jest pierwsze w tego typu rankingu
(KOZ, 28.10.2023)