Temat: badania radia

Dział: RADIO

Dodano: Październik 28, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W grupie 15-24 najchętniej słuchane RMF FM i Eska. Radio Zet przed RMF Maxx

Słuchalność głównych anten Polskiego Radia nie przekroczyła 1 proc. wśród młodszych słuchaczy (fot. Pexels.com)

Wśród osób między 15. a 24. rokiem życia istotnie wzrosła słuchalność Radia Zet.

Z badania Radio Track realizowanego przez Kantar wynika, że w grupie wiekowej 15-24 lat w okresie kwiecień-wrzesień 2023 RMF FM uzyskał 27,5 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza spadek z 30,2 proc. Słuchalność Eski spadła z 24,1 proc. do 22,8 proc.

Czytaj też: Grupa ZPR Media rezygnuje z marki radiowej SuperNova. Chce rozwijać markę parasolową

Z 8,5 proc. do 14,6 proc. wzrósł natomiast udział Radia Zet. Zetka wyprzedziła RMF Maxx, które zanotowało spadek z 9,3 proc. do 8,3 proc. Piąte było Radio Vox FM z 3,7 proc. udziału (spadek z 4 proc.).

W pierwszej dziesiątce najchętniej słuchanych rozgłośni w grupie 15-24 lat znalazły się jeszcze:

  • Antyradio – 3,1 proc. (spadek z 3,5 proc.),
  • Radio Złote Przeboje – 2,5 proc. (wzrost z 1,7 proc.),
  • regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 – 2,2 proc. (wzrost z 1,6 proc.),
  • Meloradio – 1,6 proc. (wzrost z 0,6 proc.)
  • i Radio Maryja – 1,4 proc. (wzrost z 1,2 proc.).

Słuchalność głównych anten Polskiego Radia nie przekroczyła 1 proc. wśród młodszych słuchaczy. Udziały radiowej Jedynki i radiowej Trójki wyniosły po 0,7 proc. – w przypadku Programu I oznacza to spadek z 0,9 proc., a Programu III – z 1,5 proc.

Czytaj też: Radio Kielce najwięcej czasu poświęca władzy. Jest pierwsze w tego typu rankingu

(KOZ, 28.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.