Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 26, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Meta zwiększa zysk ponad dwukrotnie, przychody o prawie jedną czwartą

Oszczędności odchudziły firmę, ale pozwoliły na odbicie i teraz Meta znowu zwyżkuje (fot. Pixabay.com)

Koncern Meta odnotował przychody za trzeci kwartał w wysokości 34,15 mld dol., co oznacza wzrost o 23 proc. rok do roku. Zysk netto wzrósł ponad dwukrotnie do 11,58 mld dol. (przed rokiem wyniósł 4,4 mld dol.). W ciągu dziewięciu miesięcy roku 2022 przychody firmy spadały, co zmusiło w tym roku jej szefa Marka Zuckerberga do zwolnienia blisko 21 tys. pracowników.

"Jesteśmy szczuplejszą organizacją” - zauważył Zuckerberg podczas ogłoszenia wyników za trzeci kwartał zauważając, że marża operacyjna wynosząca 40 proc. w tym kwartale była najwyższa od dwóch lat. "Mieliśmy dobry kwartał dla naszej społeczności i biznesu. Jestem dumny z pracy, jaką nasze zespoły wykonały na rzecz rozwoju sztucznej inteligencji i metaverse, wprowadzając na rynek Quest 3, inteligentne okulary Ray-Ban Meta i nasze produkty AI" - stwierdził.

Meta opublikowała optymistyczne prognozy dotyczące czwartego kwartału, ustalając przychody na poziomie 36,5-40 mld dol. (w porównaniu z 32,17 mld dol. w analogicznym okresie rok wcześniej). 

Czytaj też: W piątek mija 20 lat od startu RMF Classic

Usługi sieci społecznościowych Meta nadal się rozwijają, ale w mniejszym tempie, biorąc pod uwagę ich i tak już ogromny zasięg. We wrześniu 2023 r. liczba aktywnych użytkowników Facebooka wynosiła średnio 2,09 mld, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (w porównaniu z 2,06 mld w czerwcu). Całkowita liczba aktywnych użytkowników w rodzinie aplikacji Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger) osiągnęła średnio 3,14 mld, co oznacza roczny wzrost o 7 proc. i wzrost z 3,07 mld w poprzednim kwartale.

Zuckerberg powiedział, że Threads, usługa Meta przypominająca Twittera, którą uruchomiono trzy miesiące temu, ma obecnie niecałe 100 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

(MAC, 26.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.