Google przekracza prognozy, YouTube zwiększa przychody z reklam o 12,5 proc.
YouTube w okresie od początku lipca do końca września zebrał z reklam 7,95 mld dol. (fot. Pixabay.com)
YouTube w trzecim kwartale 2023 roku zebrał z reklam 7,95 mld dol., co stanowi wzrost przychodów o 12,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spółka matka, czyli Alphabet i Google, do którego należy YouTube przekroczyły ogólne prognozy analityków z Wall Street.
Analitycy przewidywali, że przychody z reklam w YouTube wyniosą w tym kwartale 7,81 mld dol. Lepsze niż oczekiwano wyniki, które zdaniem dyrektorów wynikają zarówno z reklam związanych z marką, jak i z reklam bezpośrednich, nastąpiły po tym, gdy YouTube nie spełnił oczekiwań rok temu, kiedy przychody z reklam spadły o 1,9 proc.
Cały Alphabet z Google odnotował łączne przychody w wysokości 76,69 mld dol. (wzrost o 11 proc.) i zysk netto w wysokości 19,69 mld dol. za okres od początku lipca do końca września. Prognozy wskazywały na przychody na poziomie 75,97 mld dol.
Nieco poniżej oczekiwań wypadły tylko osiągnięcia Google Cloud - pomimo dwucyfrowego wzrostu. Segment chmurowy miał w trzecim kwartale przychody w wysokości 8,41 mld dol., co oznacza wzrost o 22,5 proc.
(MAC, 25.10.2023)