Spółka 357 zwiększyła przychody w 2022 roku. Ponad 3 mln zł wydała na wynagrodzenia
Z dotacji spółka 357 uzyskała 9,8 mln zł, czyli o 15,6 proc. więcej, niż w 2021 roku (fot. Jakub Kamiński/East News)
Spółka 357, zarządzająca bieżącą działalnością Radia 357, w 2022 roku uzyskała 3,2 mln zł przychodów ze sprzedaży i 9,8 mln zł z dotacji. Jej zysk netto wyniósł 456 tys. zł.
Ze sprawozdania spółki 357 złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody ze sprzedaży wzrosły o 62,8 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. Ze sprzedaży produktów pochodziło 2,6 mln zł (wzrost o 57,4 proc.), a z towarów i materiałów - 599 tys. zł (wzrost o 91,4 proc.).
Pozostałe przychody operacyjne zapewniły spółce 10,1 mln zł (wzrost o 18,8 proc.), z czego 9,8 mln zł stanowiły dotacje (wzrost o 15,6 proc.).
Koszty działalności operacyjnej 357 były wyższe o 26,6 proc. i sięgnęły 12,4 mln zł. Wynagrodzenia pochłonęły 3,1 mln zł, co oznacza wzrost o 32,6 proc.
Spółka 357 zmniejszyła zysk netto o 10,4 proc. - z 508 tys. zł w 2021 roku do 456 tys. zł w 2022 roku.
Jak czytamy w sprawozdaniu, w ramach przyjętych celów na 2022 rok spółka przeprowadziła przegląd wynagrodzeń twórców pracujących dla spółki - wynagrodzenia te zostały podniesione w związku z zakończeniem wstępnego etapu budowy radia.
W związku z agresją Rosji na Ukrainę i wybuchem wojny 357 wdrożyła plan ostrożnościowy zakładający opóźnienie części wydatków w zależności od rozwoju sytuacji gospodarczej, a także przegląd i optymalizację wydatków w ramach uchwalonego budżetu.
W drugim kwartale 2022 roku, jak podano, wprowadzono zmiany organizacyjne. Reorganizacja objęła m.in. zespół zarządzający treściami w mediach społecznościowych - zatrudniono specjalistów w celu usprawnienia prac tego zespołu, poprawy zasięgów oraz kreatywności.
Dokonano także zmiany na stanowisku członka zarządu spółki odpowiedzialnego za ofertę programową - Katarzynę Pruchnicką-Włodarską zastąpiła Olga Mickiewicz-Adamowicz.
Spółka wprowadziła również zmiany w zakresie zarządzania społecznością. Utworzono zespół utrzymujący stały kontakt z darczyńcami spółki.
Ponadto spółka usprawniła sprzedaż merchandisingu - zmieniono operatora sprzedaży, wprowadzono stałą sprzedaż kawy sygnowanej marką spółki.
357 w sprawozdaniu wymienia, że w drugim półroczu dokonała kolejnej reorganizacji w ramach prac nad rozwojem radia - wydzielono zespół do spraw wzrostu, zatrudniono project managera do prowadzenia projektów. Spółka zleciła też opracowanie i przeprowadzenie badań segmentacyjnych odbiorców radia.
Spółka w sprawozdaniu podkreśla, że nadal prowadziła prace nad dywersyfikacją źródeł przychodu.
Radio 357 ruszyło 5 stycznia 2021 roku. Stację założyli byli dziennikarze Programu III Polskiego Radia. Rozgłośnia finansowana jest przez darczyńców.
Na koniec 2022 roku Radio 357 miało 46,4 tys. patronów, a ich zadeklarowane darowizny wyniosły 826 tys. zł miesięcznie. Obecnie rozgłośnię wspiera 49,9 tys. patronów, którzy wpłacają co miesiąc 926,9 tys. zł.
(KOZ, 13.10.2023)