Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 12, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jesień w telewizji nieudana, jedyny pozytyw to widownia "Dewajtis". Ekspertka o początku sezonu TV

- W najbardziej prestiżowym i reklamowo najdroższym paśmie prime time zdecydowanym liderem w grupie 16-59 był TVN z udziałem przekraczającym 9 procent - wskazuje Katarzyna Baczyńska (fot. archiwum prywatne)

- Początek jesiennego sezonu telewizyjnego w zasadzie przez nikogo nie może zostać uznany za udany - uważa Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House. Jej zdaniem jedynym pozytywnym zaskoczeniem jest widownia nowego serialu kostiumowego TVP 1 "Dewajtis".

Katarzyna Baczyńska zwraca uwagę, że top formaty na głównych antenach we wrześniu 2023 roku gromadziły mniej widzów niż we wrześniu 2022 roku.

W Polsacie - jak analizuje ekspertka z One House - tracą przede wszystkim "Twoja twarz brzmi znajomo" (spadek o ok. 400 tys. widzów), "Państwo w państwie" i "Ninja Warrior", ale duże spadki notują również telenowela "Pierwsza miłość" i "Nasz nowy dom", w którym Katarzynę Dowbor w roli prowadzącej zastąpiła Elżbieta Romanowska.

- Debiut "Doda Dream Show" także nie jest udany - wskazuje Katarzyna Baczyńska. Podaje, że nowy program Dody we wrześniu gromadził nieco ponad 400 tys. widzów, a inną nowość - "The Real Housewives. Żony Warszawy" oglądało ponad 360 tys. widzów. Jak przypomina, przed rokiem reality show "Doda. 12 kroków do miłości" przyciągał niemal dwa razy więcej widzów (średnio 790 tys. w pierwszym miesiącu emisji). 

- Spadki nie ominęły też TVN - zaznacza Katarzyna Baczyńska i dodaje: - W TVN nastąpił duży odpływ widowni z "MasterChefa" i "Faktów", ale podobnie jak w przypadku Polsatu mniejsze poziomy widowni odnotowały wszystkie programy.

Według Katarzyny Baczyńskiej jedynym pozytywnym zaskoczeniem w jesiennym sezonie jest widownia serialu kostiumowego "Dewajtis" w TVP 1. Poziom średniej widowni na poziomie 2,2 mln widzów we wrześniu Baczyńska nazywa imponującym.

We wrześniu w grupie ogólnej 4+ prowadził TVP 1 (7,94 proc.; spadek z 9,05 proc. we wrześniu 2022 roku), za którym znalazł się TVP 2 (wzrost z 7,48 proc. do 7,55 proc.). W grupie 16-59 liderem był TVN (7,86 proc.; spadek z 8,82 proc.), a kolejny Polsat - 7,31 proc.; spadek z 7,81 proc.). 

- W najbardziej prestiżowym i reklamowo najdroższym paśmie prime time zdecydowanym liderem w grupie 16-59 był TVN z udziałem przekraczającym 9 procent - wskazuje Katarzyna Baczyńska. - Analiza udziałów anten w trakcie doby pokazuje, że dzień i popołudnie należą do Polsatu, a w prime time i paśmie późnowieczornym króluje właśnie TVN - dodaje.

W grupie ogólnej 4+ w paśmie dziennym liderem oglądalności jest TVN 24, a w popołudniowym i prime time - TVP 1. 

- Odpływ widowni z największych anten nie jest ani czymś nowym, ani tym bardziej zaskakującym - komentuje Katarzyna Baczyńska z One House. - To, co nas zaskoczyło w tym roku, to pogoda. Przedłużone lato pogłębiło naturalne spadki. Ta jesień w telewizji będzie bardzo nietypowa, bo po ciepłym wrześniu już nastał wyborczy październik - stwierdza. 

Dane: Nielsen Media.

(KOZ, 12.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.