Spotlight oficjalnie likwiduje Team X. W tle zarzuty o pedofilię
Na kanale Team X znajduje się aktualnie 26 filmów (screen: Youtube/Team X)
W przesłanym do "Presserwisu" oświadczeniu Wojciech Szaniawski, prezes zarządu Spotligh Agency, poinformował, że agencja podjęła decyzję o całkowitej likwidacji Teamu X, usunięciu z Youtube wszystkich związanych z tym projektem filmów, odejściu od użytkowania znaku towarowego Team X oraz zaprzestania sprzedaży produktów z logo i likwidację sklepu marki.
Szaniawski odniósł się również do zarzutów, które w stosunku do Spotlight wystosował Mikołaj "Konopskyy" Tylko. Prezes agencji podkreślił, że Agata "Fagata" Fąk nie jest związana z agencją od dwóch lat. Ponadto firma nigdy nie miała nic wspólnego z produkcją piosenki "Onlyfans". Przypomnijmy, że w filmie Konopskyy'ego youtuber zarzucał Spotlight tworzenie treści dla dzieci, ale też promocję nagrań seksualizujących fanów poprzez promowanie tego typu piosenek.
Konopskyy w nagraniu stwierdził też, że współzałożycielka Weronika Bielik miała tworzyć treści dla małych dzieci. Szaniawski podkreśla, że Bielik nigdy nie była tego rodzaju twórczynią. Bielik nie występowała również w filmach TeamX adresowanych do dzieci.
- Bielik jest modelką reklamującą bieliznę – wyciąganie jej zdjęć jako przykładu treści adresowanych do dzieci stanowi oczywistą manipulację i zniesławia jej osobę, bo nigdy nie miały one takiego przeznaczeni - czytamy.
Spotlight zapowiedział szereg zmian w działalności agencji w świetle zarzutów, które pojawiły się w internecie. Firma powoła rzecznika ds. kontaktów twórców z widzami. Jego głównym zadaniem będzie ochrona osób małoletnich w sieci. Agencja wprowadzi cykliczne warsztaty dla twórców, których działalność adresowana jest do dzieci.
- Będą one prowadzone przez psychologa, a ich celem będzie uświadomienie influencerom, w jaki sposób treści internetowe oddziałują na psychikę dziecka - wyjaśnia Szaniawski. Dodaje, że proponuje organizację dyskusji na temat propozycji regulacji, które powinny obowiązywać w branży influencer marketingu. Udział w niej mieliby brać dziennikarze, psycholodzy, prawnicy oraz eksperci.
- Zostaliśmy przedstawieni jako kluczowy podmiot w branży influencer marketingu. Apelujemy więc o to, aby tworząc w przyszłości materiały dotyczące
agencji Spotlight, autor umożliwił nam zabranie głosu - kończy Szaniawski.
Przypomnijmy, że wczoraj informowaliśmy, że z kanału youtube'owego Team X usunięte zostały nagrania, która nie są teledyskami projektu influencerskiego.
Team X został założony przez Stuarta "Stuu" Burtona - youtubera zamieszanego w skandal pedofilski. Team X, wzorowany na Ekipie Friza, powstał w 2019 roku. Jego twórcą jest agencja Spotlight, której założycielami byli Stuu, Weronika Bielik oraz Wojciech Szaniawski, związany również z agencją Arskom. Burton wycofał się ze spółki w kwietniu 2023 roku. Wspólnikami są obecnie Szaniawski (prezes) i Bielik.
W niedawnym filmie pod tytułem "Mroczna przeszłość polskiego Youtuba" Konopskyy zwracał uwagę na niebezpieczne treści, jakie pojawiały się na kanale Team X. Influencer zaznaczał, że Team X od początku istnienia poruszał tematykę seksualności, mimo że był projektem skierowanym do małych dzieci. Konopskyy cytował pełne seksualnych podtekstów piosenki i zwracał uwagę, że na niektórych nagraniach członkinie projektu pojawiały się w samej bieliźnie.
(KAP, 12.10.2023)