TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

TVN a Trump  |  Firma Music Company  |  Instytut Monitorowania Mediów  |  Naziemny ViDoc TV z kontynuacją  |  Podmioty VoD wpłaciły  |  Agencja Human Signs upublicznia cennik  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 12, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wavemaker: "Wiadomości" rządzą na Podlasiu, a "Fakty" w kujawsko-pomorskim

"Wiadomości" w woj. podlaskim mają 31,4 proc. udziału w rynku (fot. materiały prasowe)

"Fakty" TVN najlepsze wyniki osiągają w województwie kujawsko-pomorskim. "Wiadomości" TVP utrzymują topową oglądalność w województwie podlaskim, a "Wydarzenia" najlepiej radzą sobie w opolskim - wynika z analizy agencji mediowej Wavemaker.

W okresie styczeń-wrzesień 2023 roku wśród osób dorosłych "Fakty" TVN oglądało średnio 2,37 mln widzów (spadek o 6 proc.), "Wiadomości" TVP - 2,28 mln (spadek o 4 proc.), a "Wydarzenia" Polsatu - 1,54 mln (spadek o 9 proc.).

Jak zwraca uwagę Wavemaker, popularność flagowych programów informacyjnych mocno różni się w zależności od województwa. Agencja na podstawie danych Nielsena przeanalizowała, jak premierowe emisje ich głównych wydań radzą sobie w różnych częściach Polski.

  • Udział "Faktów" waha się od zaledwie 11,5 proc. w województwie lubuskim (po zaliczeniu tam 1/4 spadku udziału w tym roku) do 27,3 proc. w kujawsko-pomorskim.
  • "Wiadomości" są najgorzej oglądane w woj. zachodniopomorskim (15,3 proc.), a najlepiej w podlaskim (31,4 proc.).
  • Z kolei udział "Wydarzeń" waha się od 11 proc. (woj. podkarpackie) do 22,2 proc. (opolskie).

Jeśli chodzi o dynamikę zmian widowni tych programów na przestrzeni ostatniego roku (porównując pierwsze trzy kwartały 2023 roku z tym samym okresem w 2022 roku), "Fakty" największy wzrost odnotowały w woj. zachodniopomorskim (o 11 proc.), a największy spadek w lubuskim (o 32 proc.).

W przypadku "Wiadomości", największy wzrost nastąpił w opolskim (o 29 proc.), a spadek w zachodniopomorskim (o 25 proc.).

"Wydarzenia" najbardziej zyskały w warmińsko-mazurskim (o 11 proc.), a najmocniej straciły w świętokrzyskim (o 35 proc.).

Analiza Wavemaker uwzględnia emisje premierowych wydań programów informacyjnych - z uwzględnieniem oglądania na żywo oraz odtworzeń z kolejnych dwóch dni w wieczornym paśmie.

(KOZ, 12.10.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.