14 zasad. Wirtualna Polska publikuje Kodeks Odpowiedzialnej Reklamy
Za ocenę reklam odpowiada wewnętrzny komitet (fot. materiały prasowe)
Wirtualna Polska opublikowała Kodeks Odpowiedzialnej Reklamy, w którym opisano 14 zasad działalności reklamowej WP jako wydawcy internetowego wszystkich serwisów należących do grupy. Redaktor Naczelny WP będzie mógł zablokować emisje reklam niezgodnych z wartościami redakcji.
Wśród zasad znalazły się dotyczące transparentności, w których wyszczególniono, że reklamy w serwisach WP będą widocznie oznaczane słowem "reklama". Te publikowane w serwisach nie mogą wprowadzać w błąd ani promować nietolerancji czy dyskryminacji. WP zapowiedziała również kontrolę treści reklam, aby nie były uciążliwe dla czytelników.
WP podkreśla m.in., że nie będzie wykorzystywać danych do celów marketingowych bez podstawy prawnej. Zarazem chce dostosowywać reklamy do zainteresowań użytkowników pod warunkiem zgody na zbieranie ich danych.
W kodeksie zapowiedziano zwalczanie fałszywych reklam, które mogą wprowadzać dezinformację, jak i prowadzenie działań mających na celu edukację użytkowników na ich temat. Wyszczególniono także zasady przeciwdziałania hejtowi, odpowiedzialności społecznej i jawności reklam politycznych.
Kodeks określa także zasadę, zgodnie z którą redaktor naczelny WP ma prawo do żądania wstrzymania kampanii reklamowej niezgodnej z wartościami redakcji lub narusza etyczne standardy wydawcy.
Za ocenę zgodności reklam z Kodeksem Odpowiedzialnej Reklamy będzie odpowiadać wewnętrzny komitet ds. weryfikacji reklamy. W jego skład wchodzą: redaktor naczelny, dyrektor biura prawnego, dyrektor biura reklamy oraz redaktor ds. etyki i standardów.
Pod tym linkiem znajdą Państwo cały dokument - Kodeks Odpowiedzialnej Reklamy Wirtualnej Polski.
(KAP, 03.10.2023)