Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 02, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wirtualna Polska nie spodziewa się dużych wpływów z reklam wyborczych

– Nie prowadzimy też, choć może powinniśmy, jakichś aktywnych działań zaczepnych w kierunku komitetów wyborczych – powiedział Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding (fot. materiały prasowe)

Grupa Wirtualna Polska Holding spodziewa się, że prognozowana poprawa otoczenia makroekonomicznego może pozytywnie przełożyć się na budżety reklamowe. Grupa nie liczy jednak na duże wpływy z reklam wyborczych.

Jak przypomniano w sprawozdaniu półrocznym grupy, rynek reklamy jest silnie zależny od sytuacji makroekonomicznej, mierzonej m.in. wzrostem PKB oraz nastrojami konsumenckimi. W pierwszym kwartale 2023 PKB spadło o 0,2 proc. rok do roku, co zdaniem grupy miało negatywne przełożenie na rynek reklamy.

"Nie widzimy istotnej poprawy"

"Według wstępnego szacunku Głównego Urzędu Statystycznego w II kw. 2023 r. PKB zmniejszyło się o 0,5 proc. rok do roku. W kolejnych kwartałach makroekonomiści największych banków oczekują poprawy dynamiki PKB, do poziomu przekraczającego 2 proc. w IV kw. 2023 r." – podano. Jak dodano, prognozowana poprawa otoczenia makroekonomicznego może pozytywnie przełożyć się na budżety reklamowe.

Czytaj też: Szymon Jadczak przeprosił za tekst o pobiciu Kevina Komara przez pseudokibiców Wisły Kraków

"Dynamika wzrostu reklamy internetowej w Polsce wyniosła 11 proc. rok do roku w 2022 r. i 13 proc. rok do roku w I kw. 2023 r., głównie dzięki wzrostowi w wideo i ogłoszeniach. Reklama internetowa display w I kw. 2023 r. wzrosła o 2% rok do roku" – przypomniano.

Aktualnie jednak grupa nie ma przekonania, by miała nastąpić jednoznaczna poprawa sytuacji na rynku. – Czerwiec był nieco lepszy spośród tych trzech miesięcy drugiego kwartału – stwierdził w czasie spotkania z dziennikarzami Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding. I dodał: – Nie za bardzo mogę komentować, jaki jest sierpień, ale powiedziałbym, że nie widzimy jakiejś istotnej poprawy.

Brak działań zaczepnych

Grupa nie liczy na duże wpływy związane z kampanią wyborczą. – Nigdy nie był to zauważalny biznes dla nas. Oczywiście bardzo byśmy się cieszyli, gdyby w tym roku był, ale na razie chyba nic na to nie wskazuje. Nie prowadzimy też, choć może powinniśmy, jakichś aktywnych działań zaczepnych w kierunku komitetów – powiedział Jacek Świderski.

Czytaj też: Miłosz Kłeczek został prowadzącym program "Polska mówi" w TVP 1

Jak dodał, nie można wykluczyć, że wśród klientów WP Ads są komitety wyborcze. – Może to jest jeden z powodów wzrostu w tym obszarze – ocenił.

WP Ads pozwala na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner.

Czytaj też: Medal Wolności Słowa 2023: Ewa Łętowska, Piotr Świerczek, Owsiakowie i Lech Wałęsa

(MNIE, 02.09.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.