Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wycofała się z branży gastronomicznej  |  Agencja Heart & Brain  |  Player wprowadza zmiany w kanałach FAST  |  Eurosport i Max z prawami  |  Silver TV na razie tylko w internecie  |  Play największym graczem na rynku kablowym  |  Zestawienie kanałów dla dzieci  |  Talk-show "Dobry wieczór" w TVN Style  |  Spadki wśród dwutygodników z segmentu people  |  Agnieszka Niburska i Anna Pastor w zespole BBC Studios  |  Oglądalność serialu "Uroczysko" w TV 4  |  Intermarché z nową platformą komunikacji  |  Koalicja Grandesi x Kalicińscy tworzy lokalną kampanię  |  OS3 i One House  |  Netflix pozyskał pięciu sponsorów transmisji walki Mike Tyson – Jake Paul  |  Dovid Efune najbliżej przejęcia The Telegraph. Pracownicy zaniepokojeni, że firma straci bezstronność  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 31, 2023

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mark Thompson nowym prezesem CNN. Ma zaradzić na niekończący się ciąg kryzysów

Mark Thompson był wcześniej dyrektorem generalnym BBC i The New York Times (fot. Wikimedia Commons/Jiri Nosek)

Mark Thompson, były dyrektor generalny BBC i The New York Times, został przez koncern Warner Bros. Discovery wyznaczony na nowego prezesa sieci telewizji informacyjnej CNN. Jego nazwisko w gronie kandydatów pojawiło się po raz pierwszy blisko tydzień temu.

Zanim Thompsona zaprezentowano jako następcę panującego przez niecały rok Chrisa Lichta, członkowie kadry kierowniczej zostali już o tym poinformowani. "The New York Times" napisał kilka godzin przed nominacją, że jest to już pewne, jednak jego rozmówcy potwierdzali to anonimowo.

Niekończący się ciąg kryzysów w CNN

CNN, jedna z najwybitniejszych organizacji informacyjnych na świecie, od 18 miesięcy nękana jest przez niemal niekończący się ciąg kryzysów. Pod względem oglądalności sieć znalazła się za Fox News i CNBC. Po tym jak zastąpienie długoletniego szefa Jeffa Zuckera mającego na koncie więcej klęsk niż sukcesów Chrisem Lichtem (np. tylko miesiąc funkcjonował serwis streamingowy CNN+) okazało się złym posunięciem, szef Warner Bros. Discovery David Zaslav znalazł się pod dodatkową presją.

Czytaj też: Amazon chce anulować "Farmę Clarksona". Wciąż chodzi o Meghan Markle

Od obalenia Lichta siecią zarządzało troje weteranów CNN: Amy Entelis, Virginia Moseley i Eric Sherling, a także David Leavy, który jest wieloletnim współpracownikiem Zaslava.

66-letni obecnie Mark Thompson karierę rozpoczynał w British Broadcasting Corporation. Do brytyjskiego publicznego nadawcy dołączył w 1979 roku jako stażysta ds. produkcji, następnie został redaktorem "Nine O'Clock News" i "Panoramy", a ostatecznie dyrektorem telewizji. Opuścił BBC w 2002 roku, aby objąć stanowisko dyrektora naczelnego Channel 4. W maju 2004 roku wrócił i został mianowany dyrektorem generalnym BBC. Stanowisko to piastował do jesieni 2012 roku.

W listopadzie tego samego roku został dyrektorem generalnym The New York Times. Odszedł we wrześniu 2020 roku po ośmiu latach pracy, podczas której z sukcesami nadzorował transformację tytułu z druku do jego wersji cyfrowej.

Czytaj też: Medal Wolności Słowa 2023: Ewa Łętowska, Piotr Świerczek, Owsiakowie i Lech Wałęsa

(MAC, 31.08.2023)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.