W drugim kwartale "Newsweek Polska" zwiększył średnią sprzedaż. Dane PBC
W segmencie tygodników opinii tylko "Newsweek Polska" zanotował wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem (screen: e-kiosk.pl)
Z danych sprzedaży tygodników opinii za drugi kwartał 2023 roku wynika, że tylko "Newsweek Polska" zanotował wzrost w porównaniu z ub.r. Liderem pozostaje "Polityka".
Według danych PBC średnia sprzedaż wydań „Polityki” (Polityka) w drugim kwartale wyniosła 81 188 egz., z czego 56 869 egz. to wydania drukowane, a 24 319 – e-wydania. W stosunku do drugiego kwartału 2022 roku średnia sprzedaż "Polityki" spadła o 8,25 proc.
Czytaj też: Z Radiem Nowy Świat żegna się Bartek Winczewski. To były szef muzyczny tej stacji
Na drugim miejscu jest "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią 63 970 egz. (wzrost o 4,22 proc. wobec drugiego kwartału ub.r.), w tym 45 843 egz. drukowanych i 18 127 e-wydań. Trzeci jest tygodnik "Sieci" (Fratria) – 28 875 egz. (spadek o 6,79 proc.), z czego 23 694 egz. to wydania drukowane i 5181 e-wydań.
Kolejne w zestawieniu są:
- "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 27 135 egz. (spadek o 9,03 proc.), z czego 19 976 to wydania drukowane, a 7160 to e-wydania;
- "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) – 21 427 egz. (spadek o 9,40 proc.), z czego 17 867 to wydania drukowane, a 3560 e-wydania;
- "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 17 235 egz. (spadek o 12,02 proc.), z czego 15 951 to wydania drukowane i 1284 e-wydania;
- "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) – 11 917 egz. (spadek o 4,17 proc.) – wszystkie sprzedane egz. to wydania drukowane.
W zestawieniu tygodników znalazły się również "Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) ze średnią sprzedażą 63 647 egz. (spadek o 18,59 proc.), z czego 63 541 to wydania drukowane, a 106 to e-wydania, oraz tygodnik z przedrukami "Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) – 148 549 egz. (spadek o 9,84 proc.).
Czytaj też: Kamil Baleja jako dziennikarz Radia Zet zadebiutuje podczas koncertu w Kielcach
Łączna liczba rozpowszechnionych egzemplarzy tygodników opinii w drugim kwartale wyniosła 5 796 744 egz., w tym wydania drukowane 5 078 530, a e-wydania – 718 214. Udział e-wydań w rozpowszechnianiu w tym segmencie to ponad 12 proc.
Rok do roku sprzedaż e-wydań wzrosła w przypadku trzech tytułów: „Newsweek Polska" – o 102,81 proc., "Sieci" – o 9,49 proc. i "Tygodnik do Rzeczy" – o 3,44 proc.
Od początku 2022 roku PBC nie posługuje się już średnią sprzedażą ogółem. Wskaźnik "sprzedaż wydania" stanowi zsumowane dane dla wskaźników: "sprzedaż wydania drukowanego" i "sprzedaż e-wydania".
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa.
Czytaj też: TVN wydłuża "Dzień dobry TVN". Początek programu śniadaniowego o 7.45
(MZD, 23.08.2023)